חן גולדנר במושב אוטומציה: ״המהפך הטכנולוגי בתחום שרשרת האספקה כבר כאן״

לצד מצגות מרתקות בתחום מצד בכירים בתחום האוטומציה התקיים פאנל בכירים שהיה גולת הכותרת והפיק תובנות רבות. בסוף המושב הוכרז הזוכה בחידון של פריץ שעסק בשאלות טריוויה בנושא אוטומציה בשרשרת האספקה


14:45 ,27.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת המושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״ שהתקיים בחסות חברת פריץ ובהנחיית חן גולדנר, סמנכ״ל תפעול ושרשרת אספקה בפריץ, הוצגה הטכנולוגיות הקיימות כיום בשרשרת האספקה וכן נעשתה הצגה של יישומים רלוונטיים בעולם שלנו ואת הקירבה לידי מימוש מלא חלקי של טכנולוגיות חדשות.

 

מר וולפגאנג פרק (Ferk), מנהל בתחום הפתרונות הלוגיסטיים מחברת KNAPP, הציג במסגרת המצגת שלו את פתרונות Multi Shuttle שהם הפתרונות המתקדמים ביותר כיום בתחום המחסנים האוטומטיים שעוררו עניין רב בקרב הצופים.

 

פאנל הבכירים שהתקיים תחת הכותרת ״אוטומציה - מתיאוריה למעשה״ היה גולת הכותרת של המושב והפיק תובנות רבות. אורן אלקיים, מנכ״ל ובעלים של חברת מוביליקום, הסביר כי במספר תחומים כגון ביטחון, אבטחת אתרים ותנועה בתוך קמפוסים מוגדרים, השימוש ברחפנים כבר מהווה נתח משמעותי בפעילות, אך המעבר לשימוש אזרחי דורש הסתכלות רחבה בהרבה על תעבורה אווירית במרכזי ערים שצפויה לעמוד על כ-2,000 רחפנים באוויר בכל רגע נתון – נתון שדורש התייחסות רגולטורית משמעותית.

 

איילת ריכטר, מנהל שרשרת אספקה גלובלית בחברת מדפסות תלת-ממד Stratasys, הסבירה כי כיום הדפסת תלת ממד נפוצה כיום בעיקר בתחום הרפואי ובתחום החלפים במגזר התעופה, וציינה כי חברת FedEx מקיימת עם Stratasys פרוייקט של הדפסת חלפים במחסנים שלהם.

 

איילת ריכטר הדגישה כי הקפיצה הבאה של טכנולוגיית ההדפסה בתלת ממד תלויה בשלושה פרמטרים מרכזיים: מגוון חומרי הגלם בהם ניתן להשתמש במדפסות תלת ממד, מהירות ההדפסה בתלת ממד והמחיר.

 

אריק בלנרו, מנהל המכירות של מובילאיי בישראל, ציין במהלך הפאנל כי כיום מתמקדת החברה בשיפור הבטיחות של הנהג. יחד עם זאת, ציין בלנרו, מתוך מערכות החברה, ובמיוחד מהמערכת החדשה של החברה ׳מובילאיי 8׳, ניתן יהיה לאסוף מידע מכל הנהגים על מצב הדרכים בזמן אמת ומידע זה ישמש את המערכות בטווח הקצר ללמידה ושיפור הבטיחות ובטווח הארוך לשם הנחיית רכבים אוטונומיים.

 

גיא גלס, מנכ״ל חברת Caja Systems, המשדרגת מחסנים קיימים למערכת מחסנים אוטומטית, ציין כי יכולות החברה מתמקדות בעזרה למחסנים רגילים לעבור את הטרנספורמציה הנדרשת לעבודה אוטומטית ולעשות כן בצורה מהירה וגמישה.

 

לאחר מכן הציג מנכ״ל מוביליקום, אורן אלקיים, ״קייס סטאדי״ מוצלח שהדגים ספקת חומרי גלם ממחסן לקו ייצור במפעל וזאת באמצעות רחפנים.

 

אריאל גנוט, מנכ״ל גמא מקבוצת הפניקס, סיפר לנוכחים באולם על מגוון אפשרויות המימון לטובת ציוד כבד ואוטומציה המשמשים את תעשיית המחסנים האוטומטיים.

 

בסוף המושב הוכרז מיהו הזוכה בחידון של פריץ שעסק בשאלות טריוויה בנושא אוטמציה בשרשרת האספקה, והזוכה הנרגשת, אפרת אשכנזי, עלתה לבמה וקיבלה פרס יקר ערך שכלל זוג כרטיסים הלוך חזור לכל יעד בו תבחר באירופה.

 

חן גולדנר, ציין בסיכום המושב בסיפוק כי ״הנוכחים באולם הבינו הלכה למעשה כי המהפך הטכנולוגי בתחום שרשרת האספקה כבר כאן״.