הבוקר (ג') נפתחה ועידת סחר חוץ הראשונה של ישראל, שיזם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. הוועידה עומדת בסימן "מגה טרנדס" – מגמות עולמיות – הזדמנויות לייצוא הישראלי
מטרת הוועידה היא להפגיש בין מקבלי ההחלטות, בכירים וגורמי מפתח בממשלה ובכלכלה, על מנת לחשוף בפני היצואנים הישראליים את המגמות במסחר העולמי ולהרחיב את היצוא הישראלי לשווקים הבינלאומיים. 40 הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ המשרתים במרכזי הסחר העולמיים, יציגו בפני היצואנים הזדמנויות להרחבת פעילות ולחדירה לשווקים חדשים.
האירוע נפתח במעמד שר הכלכלה נפתלי בנט, שאמר: "מינהל סחר חוץ הוא כלי מעולה למגזר העסקי הפרטי. אנו מובילים צעד משמעותי של הנעת משאבים מזרחה והיום יש לנו יותר נספחים בסין. הנספחים הללו יכולים לסייע ליצואנים מבחינת בעיות רגולטיביות מקומיות ופיתוח עסקי במלוא מובן המילה.
"אני רוצה לומר שטוב בארץ - יש לנו כלכלה חזקה, כלכלה שצומחת מאוד יפה, הייצוא צומח לאירופה (גדל בכמעט 10% בשנה האחרונה), ההייטק שלנו בשנת שיא בכמות ההנפקות של חברות הישראליות ובכמות ההשקעות החדשות של חברות ישראליות. 50% מהייצוא הישראלי זה הייטק".
הדובר המרכזי בכנס הוא עורך ה"וול סטריט ז'ורנל" ברט סטפנס, שהציג את המגמות הגלובליות והמקומיות והשפעתן על כלכלת ארצות הברית, על העולם בכלל ועל ישראל: "עליית הערך של הדולר האמריקאי עולה על היאן, היורו והפאונד. מכך שהייבוא האמריקאי הופך לזול יותר, במיוחד לאמריקאים. זה טוב ליצואנים בישראל, שמייצאים מדי שנה סחורה בשווי 15 מיליון דולר לארצות הברית".
ראש מינהל סחר חוץ אוהד כהן: "ועידת סחר החוץ הראשונה של ישראל היא אירוע מיוחד עבורנו. הייצוא הוא קטר הצמיחה של המשק, המנוע שמניע את הצמיחה הכלכלית. בוועידה נחשוף את כל הכלים שהממשלה והסקטור הפרטי, אותם שותפים שאנו עובדים איתם, יכולים להשתמש בהם בכדי לעזור ליצואנים לחדור לשווקים בינלאומיים. בנוסף, אנו מנסים להגדיל את מס' היצואנים היציבים. תנו לנו מטרות והציגו בפנינו את החסמים, נוכל לעזור לכם בניהול קשרי הלקוחות שלכם".