תוקם קרן למימון פרויקטים במו"פ בין ישראל להודו

שר הכלכלה סיכם על הקמת הקרן עם שר האוצר ההודי במהלך ביקור עסקי, במטרה להגביר את מדיניות הסחר עם שווקים במזרח


00:00 ,08.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה נפתלי בנט סיכם בניו דלהי עם שר האוצר ההודי פ. צי'דאמבאראם על הקמת קרן דו-לאומית למימון פרויקטים משותפים בתחום המחקר והפיתוח בין חברות ישראליות להודיות.

פגישת השרים עסקה ביוזמות שונות להידוק קשרי הסחר והכלכלה בין ישראל להודו. שר האוצר ההודי ציין כי הוא מינה צוות מיוחד מטעמו לניהול הדיונים מול ישראל בנושא הקמת הקרן. הצדדים סיכמו כי פגישה ראשונה בין צוותי העבודה תתקיים בחודש הבא, כאשר את ישראל ייצגו בשיחות נציגים ממשרדי הכלכלה והאוצר.

במהלך הפגישה הדגיש בנט כי ישראל רואה בהודו שותפה טבעית ואסטרטגית וכי משרד הכלכלה פועל ביתר שאת ליישום יוזמות המיועדות לקידום וחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות. במסגרת זו, הוגדרה הודו כמדינת יעד לייצוא ישראלי והוקמה קרן לסיוע לחברות ישראליות המבקשות לייצא לשוק ההודי, או להרחיב את פעילותן בו. בנוסף, נספח מסחרי שלישי בהודו (נוסף על מומביי וניו-דלהי) מטעם משרד הכלכלה עתיד להיכנס לתפקידו בעיר בנגלור בשבועות הקרובים.

בנט: "מדובר ביעד כלכלי ממדרגה ראשונה לישראל. אסור לישראל להסתמך רק על שווקי המערב, ולכן משרד הכלכלה פועל לסייע לחברות ככל שניתן בכדי לפרוץ לשווקי המזרח".

לנסיעת השר להודו הצטרפה משלחת עסקית, המונה 13 חברות תקשורת ואבטחת מידע, שאורגנה על ידי מכון הייצוא.

יצוין כי בשנת 2012 הסתכם הסחר בין ישראל להודו ב-4.4 מיליארד דולר. סך הייצוא להודו עמד על 1.9 מיליארד דולר, כשמוצרי הייצוא העיקריים הינם יהלומים, כימיקלים, ציוד אלקטרוני, ציוד רפואי וציוד אופטי. סך היבוא מהודו בשנה שעברה עמד על 2.5 מיליארד דולר, כשמוצרי הייבוא העיקריים הינם יהלומים, כימיקלים, חלקי רכב ומוצרי פלסטיק.