שר המים והאנרגיה ישתתף בפורום העולמי למים בצרפת

לקראת היציאה אמר עוזי לנדאו: "בכוונתנו לאתגר את המדינות החברות בפורום להכפלת הטיפול בשפכים עד לשנת 2025"


00:00 ,11.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו, ייצא מחר בבוקר (ב') לביקור במרסיי, צרפת, לרגל הפורום העולמי ה-6 למים.

במסגרת הפורום יעמוד לנדאו בראש שולחן עגול שיעסוק בנושא מיחזור והשבת מים, ביחד עם השר לענייני סביבה ומים של סינגפור. כן הוא ייקח חלק בפורום שרים בענייני מים.

לנדאו צפוי להיפגש עם מנכ"ל חברת החשמל הצרפתית (E.D.F), הנרי פרוגליו, ולדון עימו בשיתופי פעולה בין ישראל לצרפת בתחום האנרגיה.

במסגרת תערוכה שתתקיים תוך כדי הכנס יחנוך לנדאו את הביתן הישראלי, שהוקם על ידי משרד החוץ. האו גם ישתתף במפגש שיתקיים בין אנשי עסקים מישראל ומצרפת.

פורום המים העולמי נחשב לאחד הכנסים הגדולים והחשובים מסוגו בעולם. הוא התכנס לראשונה לפני 15 שנה ומאז הוא מתקיים אחת לשלוש שנים. מדובר ברב שיח רב לאומי ורב שכבתי, הנערך בפורמט של שולחנות עגולים. בכנס השנה צפויות לקחת חלק משלחות מכ-150 מדינות.

לקראת יציאתו אמר לנדאו: "ישראל פורצת דרך בתחומי טכנולוגיות המים, החיסכון, הניהול הנכון של המשאב וניצולו היעיל והמקסימאלי. יש לנו במה להתגאות ויש לנו הרבה להציע. אנו נחשבים למובילים בעולם בכל הקשור לטיפול בשפכים, כאשר כ-93% מכלל שפכי ישראל מטופלים, וכ- 80% מהם מושבים לשימוש חוזר. בכוונתנו להציג בכנס את המהפכה אותה עוברת ישראל בשנים האחרונות ולאתגר את המדינות החברות בפורום להכפלת הטיפול בשפכים עד לשנת 2025".