שנה בסימן מצוינות

לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית קיבלה את פרס לשכת המסחר הבינלאומית המצטיינת לשנת 2011 והעניקה פרסי הצטיינות לשורה של גופים. אות הוקרה מיוחד קיבל מנהל בכיר בהנהלת המכס דוד חורי


00:00 ,12.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במעמד שגריר מקסיקו בישראל והשר יוסי פלד ערכה אתמול (ג') לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית טקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה. בטקס ציינה הלשכה קבלת אות לשכת המסחר הבינלאומית המצטיינת לשנת 2011, על הצטיינותה בקידום קשרי המסחר והכלכלה בין ישראל לאמריקה הלטינית. כן היווה הטקס את הכינוס השנתי של הלשכה.

בטקס נכחו נציגי מכון היצוא, נציגי משרדי התמ"ת והחוץ, התאחדות התעשיינים וארגון הגג של לשכות המסחר.

בדברי הברכה אמר יו"ר הלשכה מריאן כהן: "זו השנה ה-48 לפעילות הלשכה. פעילות ארוכה, מגוונת, שגדלה משנה לשנה. השנה קיבלנו הכרה וגושפנקא, על היותנו הלשכה המצטיינת ואני גאה להציג את התעודה בפניכם. הסחר בין מדינות אמריקה הלטינית וישראל עדיין נמצא במקום נמוך ובלתי סביר בסולם הסחר של ישראל.

"כמנהגנו, אנו נוהגים לעשות חשבון ולהאריך את שעשינו, על מנת להפיק לקחים ונשתפר לקראת השנה הבאה. אנו בלשכת המסחר שמנו לנו למטרה לקדם, לתמוך, לסייע ולהגביר את היצוא ואת הסחר הביליטראלי בין ישראל לאמריקה הלטינית".

כהן סקר את הפעילויות שביצעה הלשכה במהלך השנה החולפת, בה, לראשונה, בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים, פתיחת קורס להקניית כלים לעשיית עסקים באמריקה הלטינית.

בנוסף הודיע כהן, שבתמיכתו האישית של שגריר קולומביה בישראל נחתם השבוע הסכם על הקמת תת לשכה בנושא קולומביה, הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית.

אמר השר פלד: "לשכת המסחר הזו, היא אחת הלשכות הפעילות והחזקות. בדרך כלל, ביקורים באמריקה הלטינית עוסקים בנושאים ביטחוניים ומדיניים, אולם אין כמעט פגישה שלא עוסקת בקשרים כלכליים. מיום הכרזה על מדינת ישראל באו"ם, אנו זוכרים היטב מי היו המדינות שהתייצבו לצידנו".

בטקס העניקה הלשכה תעודת הצטיינות עבור תרומה מתמשכת בפעילותה וכן לקידום קשרי המסחר בין ישראל לאמריקה הלטינית למנהל תחום בכיר בהנהלת המכס והמע"מ דוד חורי. חברי הלשכה ציינו את נכונותו של חורי להתייצב ולהרצות על פעילות המכס.

היום (ד') אמר חורי: "מאוד מחמיא שלשכת המסחר מצאה בי ראוי לקבל את הפרס. זה נותן הרגשה טובה. מה שחשוב הוא, לא שאני מקבל את הפרס, אלא מדובר בתלכיד של אנשים, ביניהם אפשר לציין לא רק את אנשי המכס, אלא גם את אנשי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת. בסופו של דבר, כל אזרחי מדינת ישראל יצאו נשכרים מהגברת הסחר בין ישראל לאמריקה הלטינית. בשנים האחרונות תופסת הלשכה תאוצה ואנו ערים להגברת הסחר לכיוון דרום אמריקה. הסחר עם מדינות אלה יילך ויתגבר".

בנוסף העניקה הלשכה תעודות הצטיינות למספר גופים וחברות. הצטיינות יתרה ניתנה לחטיבת בדק מסופים בתעשייה האווירית, לחברת אורמת מערכות ולחברת כרומגן מערכות מים סולאריות.