שלום שמחון: להשוות את מספר הנספחים המסחריים למספר השגרירים

לדברי שר התמ"ת, תוכנית חומש אסטרטגית חברתית-כלכלית והאתגרים הניצבים בפני ישראל מחייבים הגדלה משמעותית של הנספחויות בעולם ושל הנספחים


00:00 ,03.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת שלום שמחון יוצא בקריאה להשוות את מספר הנספחים המסחריים של ישראל לזה של השגרירים, במטרה להתמודד עם האתגרים הכלכליים הצפויים למדינת ישראל בשנים הקרובות

שמחון ציין שמשרד התמ"ת הינו משרד כלכלי מהמובילים והחשובים בממשלה, שמגוון סמכויותיו ופעולותיו נוגעים לכלל האזרחים בישראל, החל ממעונות היום, דרך החינוך הטכנולוגי, היזמות וההיטק, ההכשרות, הצרכנים והתעשייה.

שמחון אמר הדברים בכנס הנהלת המשרד, שעסק בתוכנית החומש לשנים הבאות. לדבריו, התוכנית האסטרטגית חברתית–כלכלית כוללת את בחינת היעדים של מדינת ישראל, הצרכים והתקציבים הנדרשים, בכדי לבצע תכנון ממוקד והיערכות לצרכים של המשק בשנים הקרבות, תוך התאמת פעילות המשרד לעמידה ביעדים.

בנוסף אמר שמחון, שבפני המדינה ניצבים אתגרים משמעותיים. הבידוד המדיני, תחום הסחר חסר גבולות והיכולת שלנו להצליח בייצוא יתרונותיה של ישראל, מחייב הגדלה משמעותית של הנספחויות והנספחים המסחריים של המשרד והשוואתם למספר השגרירים של משרד החוץ.

שמחון אמר עוד, שבשנים הקרובות יש לשים דגש מרכזי על נושא ההכשרות המקצועיות, שיאפשרו שילובן במשק ובפעילותו הכלכלית של מגוון אוכלוסיות במגוון תחומים, תוך הגדלה משמעותית של היצע מעונות היום, שיאפשרו ליותר נשים לצאת לעבודה, תוך ביטחון שילדיהם נמצאים במערכת איכותית ומפוקחת.