שינו את החוקים ולא הודיעו ליבואנים

יבואנים ממחוז תל אביב והמרכז מתוסכלים: במקום שלושה-ארבעה ימים לקבל פטור לאישורי יבוא מסוג 2ג2, חזר משרד התמ"ת לעבוד בקצב של 15 ימי עבודה


00:00 ,29.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה מביעים יבואנים תרעומת ותסכול, על האיחורים במתן פטורים לאישורי יבוא מסוג 2ג2 מטעם משרד התמ"ת במחוז תל אביב והמרכז.

על פי הנהלים, אמורים יבואנים לקבל את האישורים בתוך 15 ימי עבודה. אולם, בשל יעילות העבודה, התקבלו האישורים בתוך שלושה-ארבעה ימי עבודה בלבד.

בזמן האחרון, מבלי שהתקבלה על כך הודעה מראש מהתמ"ת, חזר המשרד להנפיק את האישורים בקצב של עד 15 ימי עבודה.

לדברי יבואנים, הדבר נעשה בלי סיבה נראית לעין. התסכול של היבואנים נובע מהעובדה שהם אינם יכולים לשחרר במהירות הנדרשת טובין מנמלי הים ומשדות התעופה בקצב לו הם התרגלו, ולפיכך הם נאלצים לשלם מס אחסנה מוגבר.

יצוין שהבעיה התרחשה אך ורק במחוז תל אביב והמרכז, ולא במחוזות אחרים ברחבי הארץ.

מדובר בפטור הניתן ליבואנים עבור הצגת רישיון.

גורמים המעורים בנושא אמרו השבוע, שהעיכוב נוסע מהחלפת ממונה על המחוז במשרד התמ"ת, ובשל העובדה שלקח זמן עד שהממונה החדש ייכנס בצורה חלקה לתפקידו.

עוד הוסיפו הגורמים, שעד לכניסתו המלאה של הממונה החדש על מחוז תל אביב והמרכז, טופלו האישורים על ידי גורמי מטה ומנהלי מחוזות אחרים.

יו"ר לשכת סוכני המכס תל אביב רונן סימגי: "אנו סמוכים ובטוחים שהתמ"ת יעשה את עבודתו נאמנה, על פי מכסת הזמן שהוקצתה לכך, ואף פחות מכך".

דובר משרד התמ"ת ברק גרנות: "משרד התמ"ת מצר על חוסר הנוחות הזמנית, אם נגרמה כזאת, ליבואנים. מדיניות משרד התמ"ת בנושא הענקת פטורים לא השתנתה והיבואנים רשאים להמשיך ולהגיש בקשות כרגיל, בהתאם למחוז אליו משתייכים. ככל שהבקשה תעמוד באחת מהעילות המפורטת בהוראת מנכ"ל משרד התמ"ת, הבקשה תאושר בתוך 15 ימי עבודה, בהתאם לנהלים הקיימים במשרד התמ"ת".