רשתות הפארם הסיניות בדרכן לישראל

שבעה מנכ"לים של רשתות מובילות בסין מבקרים בארץ ביוזמת מכון היצוא. שוק הקוסמטיקה בסין מוערך ב-25 מיליארד דולר


00:00 ,06.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שבעה מנכ"לי רשתות פארם מובילות בסין מבקרים השבוע בישראל ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית בגואנגז'ו של משרד הכלכלה.

במהלך הביקור ייפגשו הבכירים עם חברות קוסמטיקה ישראליות, במטרה ליצור שיתופי פעולה עסקיים. בנוסף יתקיימו סיורים במפעלים של חברות קוסמטיקה.

במכון היצוא מציינים כי בשנים האחרונות הפך שוק הקוסמטיקה הסיני לשלישי בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית ויפן, והיקפו מוערך בכ-25 מיליארד דולר בשנה. עד לשנת 2015 צפוי לגדול שוק זה בשיעור חד, של כ 60%. הגידול הצפוי מיוחס לבני המעמד הגבוה, שצורכים מותגי על מערביים.

עוד מציינים במכון היצוא, כי בסין ישנן למעלה מ-5,000 חברות קוסמטיקה פעילות. עם זאת, נתח השוק של מותגים בינלאומיים עומד על 80%. נוכח זאת, לחברות הישראליות מתחום הקוסמטיקה נוצרה הזדמנות עסקית, בייחוד לחברות המייצרות את מוצרי ים המלח, שזוכים לתהילה רבה בסין ומיוחסים להם סגולות רבות ובהתאמה גם לביקוש גבוה.

מנהלת ענף הקוסמטיקה במכון היצוא ניצן פייקוב: "קיימים חסמים שונים בתחום הרגולציה והשיווק איתם מתמודדים היצואנים הישראלים בשוק הסיני. מכון היצוא זיהה את הפוטנציאל הגלום בשוק זה ומלווה חברות ישראליות בהדרכה, ייעוץ ויצירת מפגשים עסקיים כדי להתמודד בהצלחה עם אותם חסמים. ביקור המשלחת עשוי לפתוח בפני החברות ערוץ נוסף לייצוא מוצריהן לסין.

"ביקור המשלחת מצטרף לשורה של פעילויות שעושה המכון כדי לסייע ליצואני הקוסמטיקה הישראליים במזרח אסיה, ביניהן ביתן לאומי ישראלי בתערוכת הקוסמטיקה קוסמופרוף בהונג קונג והפעלת פרויקט סיוע מיוחד בסיוע חברת Apco Worldwideבסין, במסגרתו תצאנה שבע חברות קוסמטיקה ישראליות לפגישות ממוקדות עם לקוחות פונטציאלים בשנגחאי".

הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה בדרום סין נועה היינמן: "זוהי פעילות ראשונה של הנספחות בסקטור הקוסמטיקה, שנעשית בשיתוף עם איגוד חברות בתחום הקוסמטיקה בסין, ואנו מקווים שהיא תוביל לשיתופי פעולה פוריים. שוק הקוסמטיקה בסין הוא שוק עצום, שהולך ומתפתח וטומן בחובו הזדמנויות רבות לחברות הישראליות; כמו בכל פעילות עסקית בסין, חשוב להכיר את ההתנהלות של השוק וללמוד את אופן עשיית העסקים מול הסינים".

ממכון היצוא נמסר כי בינואר-ספטמבר 2013 הסתכם יצוא הענף בכ- 476 מיליון דולר, המהווים עלייה של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הסתכם היצוא בכ-425 מיליון דולר. בתוך כך, היצוא בשנת 2012 לאיחוד האירופאי, הסתכם  בכ-180 מיליון דולר, שהם 38% מסך כל יצוא הקוסמטיקה והטואלטיקה; לצפון אמריקה הסתכם היצוא בכ-150 מיליון דולר, שהם 31% מסך היצוא; ולאסיה הסתכם היצוא בכ-38מיליון דולר, שהם 8% מסך היצוא.