קורס הנספחים המסחריים היוקרתי של משרד התמ"ת יוצא היום לדרך

12 צוערים חדשים יחלו היום, ה- 10 ליוני, את הקורס היוקרתי להכשרת נספחים מסחריים, של משרד התמ"ת, אשר יימשך 3 חודשים


00:00 ,10.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-900 איש הגישו את מועמדותם למסלול הצוערים של משרד התמ"ת, ועברו תהליך מיון קפדני, שכלל בחינות בכתב, מרכזי הערכה וראיון אישי, כדי לבחור מביניהם/ן את הטובים והמתאימים ביותר לשירות המדינה. הגיל הממוצע של 12 הצוערים/ות הנבחרים עומד על 31, והם בעלי רקע אקדמאי מגוון מתחומי הכלכלה, הנדסה, משפטים, מדע המדינה ויחסים בינלאומיים. רובם בעלי תואר שני במינהל עסקים ולכל המועמדים רקע תעסוקתי בחברות עסקיות שונות.

 

גיל ארז, מנהל הקורס, מציין שבמהלך הקורס, ילמדו הצוערים מספר רב של נושאים כלכליים כגון, מדיניות סחר החוץ של ישראל, הסברה כלכלית, קידום סחר ועידוד השקעות, הכרת התעשייה והסקטורים השונים של הכלכלה הישראלית.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר החוץ הנכנס, אומר, כי האתגרים העומדים בפני הנספח המסחרי מגוונים ועוסקים הן ברמת המאקרו והפעילות התשתיתית הכוללת הסכמים כלכליים, קידום שת"פ מו"פ ועוד, והן ברמת הסיוע הפרטני לחברות המעוניינות לייצא, ליצור שיתופי פעולה ולחדור לשווקים חדשים. "הנושא הכלכלי תופס חשיבות הולכת וגדלה בפיתוח קשרים בין מדינות וההתמקדות בהגדלת היצוא וקידום השקעות, מהווים מרכיב חשוב בתחרותיות של מדינה. החשיבות של הנציג הכלכלי הולכת וגדלה כמקדם של הכלכלה הישראלית במדינה בה הוא מוצב. על אף המידע הרב שעומד לרשות החברות והנגישות הקלה אליו, הרי שמתברר שאין תחליף למגע האישי שהנספח מקיים עם קהילת העסקים המקומית, תשתית המידע והקשרים שהוא טווה, שמסייעת לאחר מכן לחברות ישראליות לקדם את מוצריהן", הוסיף כהן.

עם סיום הקורס, יעברו הצוערים הכשרה של כשלוש שנים במשרד התמ"ת, שלאחריה הם צפויים להתמנות כנציגים כלכליים בחו"ל. עד סוף השנה יכהנו 40 נספחים מסחריים של מדינת ישראל בעולם. בשנים האחרונות ניתן דגש גדל והולך לנוכחות במדינות הצומחות באסיה ודרום אמריקה, לצד ניספחויות במדינות ארה"ב ואירופה, בהן היקף הסחר משמעותי וקיים פוטנציאל להרחבתו.

בשנת 2011 קיימו הנספחים המסחריים קרוב ל 1,000 פעילויות ברחבי העולם לקידום היצוא הישראלי, לעידוד השקעות בארץ וליצירת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות וחברות זרות.  משק קטן כמו המשק הישראלי עתיר טכנולוגיות תלוי ביצוא שלו וערך הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת הוא ציר חשוב ומרכזי בקידום היצוא ושימורו.