קוסטקו יפן מחפשת את המזון הישראלי

ענקית הקמעונות האמריקאית מחזיקה מפעילה 22 סניפים ביפן, שיצוא מזון ומשקאות ישראלי אליה הסתכם ב-2014 ב-68.5 מיליון דולר. בשבוע שעבר הגיעו קניינים של הרשת לביקור בישראל


11:33 ,21.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חצי שנה לאחר כניסתם של היינות הישראלים לסניפים היפנים של רשת קוסטקו האמריקאית, ביקרו בשבוע שעבר בישראל קניינים בכירים מהרשת, במטרה לאתר מוצרים ישראלים נוספים שיימכרו בה. הביקור ביוזמה משותפת של מכון היצוא, הנספחות הכלכלית בטוקיו וחברת אינטרלינק אשכולות.

 

רשת השיווק האמריקאית קוסטקו היא רשת קמעונאית המפעילה 563 חנויות ברחבי העולם, 22 מהן ביפן,  כאשר עד שנת 2020 צפויים לקום כ-30 סניפים נוספים.

 

קנייני הרשת ביקרו בישראל במטרה לאתר ולבחון מקרוב אפשרות לשיתופי פעולה עסקיים עם חברות מזון ישראליות ושילוב מוצריהם בסניפים היפנים של הרשת. לקראת הביקור ביקשו הקניינים להיפגש עם חברות המייצרות מוצרי מזון מעובד אורגני, אתני ובריאות כמו גם תוצרת חקלאית טרייה.

 

במשך שלושת ימי הביקור נפגשו הקניינים עם כ-60 חברות ישראליות, סיירו בחברות ובשווקים ברחבי הארץ וטעמו מגוון מוצרים ישראלים, ביניהם שמן זית, דבש, טחינה, מאכלים אתניים דוגמת פלאפל, קוסקוס, חלבה, מוצרים אורגניים, בירות בוטיק ועוד. בסיום הביקור הביעו הקניינים את התרשמותם מהחדשנות שגילו בתעשיית המזון והמשקאות הישראלית וציינו במיוחד את מוצרי הבריאות כחדשניים ופורצי דרך.

 

מנהלת ענף מזון ומשקאות במכון היצוא קרולין נווה: "ביקור קניינים מרשת מובילה כמו קוסטקו יפן מעיד על העניין שמעוררים המוצרים הישראלים בשוק היפני. כניסה לרשת זו תהווה קפיצת מדרגה בפעילות חברות המזון הישראליות ביפן. אנו רואים בביקור זה הזדמנות עסקית חשובה אשר תפתח בפניהם ערוצי שיווק נוספים ביפן בפרט ובמזרח בכלל".

 

הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ ביפן נעה אשר: "אנחנו שמחים על ההתעניינות של חברת קוסטקו יפן בתעשיית המזון הישראלית. עם התעוררות הכלכלה היפנית, אנו עדים לפתיחות מתחדשת של הצרכן המקומי. שוק מוצרי הצריכה היפני ותעשיית המזון בפרט מאופיינים ברצון של הצרכן היפני להתנסות במוצרים חדשים ובטעמים מעניינים שלא היו מקובלים בעבר בשוק היפני".

 

על פי נתוני מכון היצוא, יצוא מזון ומשקאות ליפן הינו אחד מענפי הייצוא העיקריים למדינה זו. בשנת 2014 הסתכם הייצוא בכ-68.5 מיליון דולר, עלייה של כ-4% בהשוואה ל-2013. בארבע השנים האחרונות עומד ייצוא המזון והמשקאות ליפן על ממוצע יציב של כ-71 מיליון דולר בשנה, המהווים כ-9% מסך הייצוא למדינה.