עשרה נספחים כלכליים חדשים ייצאו בקיץ לחו"ל

הנספחים, הפועלים מטעם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, סיימו תקופת הכשרה בת שלוש שנים, שבאה לאחר קורס צוערים


00:00 ,14.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרה נספחים מסחריים מונו לתפקידם מטעם משרד הכלכלה.

הנספחים החדשים ייצאו בקיץ הקרוב למרכזי הסחר והכלכלה החשובים בעולם, במטרה לפתח את קשרי הסחר של ישראל עם השווקים הבינלאומיים, להרחיב את הייצוא הישראלי ולפעול למשיכת השקעות זרות למשק הישראלי.

בין היוצאים תהיה הנספחת המסחרית הראשונה שתכהן בסין, מנהלת חדר עסקאות, בוגר בית ספר למלונאות ומנהל פרויקטים חקלאיים. 

הנספחים המסחריים מאותרים על ידי משרד הכלכלה מקרב אלפי מועמדים. בתום קורס צוערים שנמשך שלושה חודשים, הם משובצים בתפקידים שונים במינהל סחר חוץ לתקופת הכשרה של כשלוש שנים. בתום ההכשרה יוצאים הנספחים לשליחות בת ארבע שנים במדינת היעד.

נכון להיום מפעיל מינהל סחר חוץ - האחראי על גיבוש וקידום מדיניות סחר החוץ של ישראל - מערך של 40 נספחים מסחריים במרכזי הכלכלה והסחר החשובים בעולם, וכן בארגון הסחר העולמי (WTO), ארגון ה-OECD ומוסדות האיחוד האירופאי.

בין השאר, אמונים הנספחים המסחריים על סיוע לתעשייה הישראלית להעמקת הפעילות בשווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים; ליווי ותמיכה ביצואן הבודד בפעילות השיווקית בחו"ל; פיתוח, ניהול ויישום הסכמי סחר בינלאומיים ותחזוקת הסכמים קיימים; גיוס השקעות ושותפויות אסטרטגיות; ‏שיפור תדמית התעשייה והמשק הישראלי ועוד.

מנכ"ל משרד הכלכלה שרון קדמי: "הנספחים המסחריים עומדים בחזית מאמצי המשרד לסלול עבור היצואן הישראלי את הדרך לשווקים הבינלאומיים. הייצוא הישראלי זקוק לגב חזק ונציגי המשרד ברחבי העולם מהווים את עמוד הטווח של התמיכה הממשלתית בייצוא. הצלחתן של חברות ישראליות בשווקים הללו פרושה שגשוג כלכלי לישראל".

מנהל מינהל סחר חוץ אוהד כהן: "המטרה המרכזית העומדת לנגד עיניהם של הנספחים המסחריים היא יצירת תשתית עסקית-מסחרית למען היצואנים והגדלת הייצוא".