עסקאות סיבוביות עם סוחרי הרשות הפלשתינאית

ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו על יצואן מתכות, שקיבל במרמה כ-26 מיליון שקל ממע"מ באמצעות שימוש במערך חברות מלאכותיות מתוחכם שהקים


12:30 ,02.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ארבע שנות מאסר בפועל נגזרו על בעליו ומנהלו בפועל של מערך חברות למסחר מתכות בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של 171,122,978 שקל באמצעות ניצול מתוחכם של המבנה העסקי של החברות שהקים.

 

האיש הורשע בדצמבר 2013 בתיק אחר בעבירות דומות. את העבירות בגינן הורשע כעת ביצע, בין השאר, במקביל לניהול ההליך הפלילי נגדו בתיק הקודם.

 

על פי כתב האישום, שהוגש נוהל על ידי היחידה לתיקים מיוחדים ברשות המסים, האיש ייצא לחו"ל באמצעות חברת הייצוא שלו גרוטאות מתכת למיחזור, שנקנו על ידי חברות ביניים, שאף הן בבעלותו, מסוחרים ברשות הפלשתינאית, תוך שימוש בלמעלה מ-500 חשבוניות פיקטיביות.

 

על פי האישומים, שהתבססו על ממצאים מחקירה שנערכה ע"י יחידת חקירות מע"מ ומכס ת"א, פרי פתח מדי שנתיים חברה חדשה למסחר במתכת, שרכשה סחורה מסוחרים פלשתינאים שלא הנפיקו חשבוניות מס כדין בגין הסחורה שמכרו לו, במטרה לטשטש את עקבותיו ולהרחיק את חברת הייצוא שלו מן העבירות. על מנת בכל זאת לקזז את הוצאות הרכישה, קיבלו חברות הביניים הללו שבבעלותו, שבינתיים כבר אינן פעילות, חשבוניות פיקטיביות, אותן קיזזו בדיווחים החודשיים למע"מ.

 

הנאשם רכש את הסחורה מחברות הביניים באמצעות חברה אחרת, ובתורו קיזז את המע"מ על רכישת הסחורה בין השנים 2001-2005.

 

השופטת דניאלה שריזלי מבית משפט השלום בתל-אביב יפו קבעה בהכרעת הדין כי פעולותיו של האיש נעשו תוך "ניצול מעמד הביניים של החברות כדי לבנות מערך מסחרי מלאכותי וכוזב, מתוך מודעות ומתוך כוונה להשיג את התוצאה – שהיא קבלת החזר כספי המע"מ במרמה".

 

שרשרת העבירות הובילה לכך שהאיש דרש וקיבל החזרי מע"מ שלא כדין בסך של כ-26 מיליון שקל.

 

בנוסף לעונש מאסר בפועל נגזרו על האיש גם 12 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 1.2 מיליון שקל וקנס נוסף, בסך 100,000 שקל, על החברה שבבעלותו. בנוסף לקנסות שהושתו בהליך הפלילי, הוציאה רשות המיסים לאיש שומה במסגרת ההליך האזרחי אשר ננקט בעניינו.