ענקיות תעשייה מצרפת ביום חדשנות בישראל

מכון היצוא מנסה להגביר את הסחר בין המדינות, שהסתכם ב-2012 ב-3.1 מיליארד דולר וב-2.3 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2013


00:00 ,18.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (ג') יתקיים יום החדשנות ישראל-צרפת, כחלק מביקורו של נשיא צרפת בישראל.

הביקור הוא במסגרת מאמצים שעושה מכון היצוא, בשיתוף עם משרדי הכלכלה והחוץ, לקדם ולחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות.

באירוע תשתתף משלחת עסקית בדרג גבוה מצרפת ממגוון תחומים, כשהמובילים הינם מתחומי מדעי החיים, אנרגיה וניו מדיה, ענפים שהוגדרו על ידי מכון היצוא כבעלי פוטנציאל גידול בייצוא.

בסמינר החדשנות ישתתפו כ-200 חברות ישראליות ו-100 חברות צרפתיות, בהן אורנג', יצרנית המטוסים דאסו, פיג'ו, חברת האלקטרוניקה הצרפתית ,THALES דואר צרפת, חברת החשמל של צרפת, הבנק הגדול בצרפת CREDIT LYONNAIS, חברת התקשורת LAGARDEREועוד.

מנכ"ל מכון היצוא עופר זקס: "צרפת נמנית על הכלכלות החשובות בעולם בכלל ובאירופה בפרט. היא מדורגת כשותפת הסחר התשיעית וכיעד היצוא השמיני של ישראל. הפוטנציאל לשיתופי פעולה בתחומי מדעי החיים, אנרגיה וניו מדיה הוא רחב".

זקס הוסיף, שכנס החדשנות הוא אירוע כלכלי בעל פרופיל גבוה, בהשתתפות בכירים מחברות מובילות בצרפת, המהווה הזדמנות מצוינת לחשוף את התחומים הטכנולוגיים החדשניים והמובילים של ישראל.

זקס: "עמידתו של נשיא צרפת בראש משלחת עסקית בסדר גודל כזה הינה עדות נחרצת לרצון המשותף של שתי המדינות להעמיק את קשרי הסחר שלהן ולהבנה שהפוטנציאל הוא רב ורחוק ממימוש".

על פי נתוני מכון היצוא, היקף הסחר (יבוא-יצוא) של ישראל עם צרפת בשנת 2012 הסתכם בכ-3.1 מיליארד דולר, ירידה של כ- 2% לעומת השנה הקודמת. סך היצוא הסתכם בכ-1.45 מיליארד דולר, ירידה של כ-6% לעומת השנה הקודמת, כשסך היבוא הסתכם בכ-1.65 מיליארד דולר, עלייה של כ-1%.

עוד עולה, שבחודשים ינואר-ספטמבר השנה הסתכם הסחר בכ-2.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, סך היצוא הסתכם בכ-1.15 מיליארד דולר, עלייה של 6%, וסך היבוא הסתכם בכ–1.13 מיליארד דולר, ירידה של כ- 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.