לרגל יום האהבה הסיני: פרחים, מוצרי קוסמטיקה ותכשיטים מישראל

אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בבייג'ינג: בין השנים 2016-2017, חלה עליה של בין 310%-650% במוצרים להם היה ביקוש גבוה כגון פרחים, נרות, מוצרי טיפוח, גדג'טים ועוד


12:20 ,16.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מאות מיליוני סינים יציינו השבוע את חג האהבה הסיני המכונה במערב Chinese Valentine's Day, בתאריך הלועזי 17 באוגוסט. חג זה מביא בדרך כלל לעומסים כבדים בחנויות הפרחים והתכשיטים ובמדפי הקוסמטיקה, השוקולד והיין ברשתות הקמעונאיות וכמובן – באתרי הסחר המקוון.  

 

בעוד שבערים הגדולות הדור הצעיר מאמץ יותר ויותר את חג האהבה המערבי Valentine's Day, חג האהבה הסיני עודנו מושרש עמוק במסורת ונפוץ בכל רחבי סין, לרבות הערים הקטנות והאזורים הכפריים. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נראה שזוגות צעירים סינים הולכים זונחים את מסורות החג העתיקות ובוחרים לציין את החג בבילוי זוגי רומנטי הכולל החלפת מתנות כמו פרחים, שוקולד, תכשיטים, ביגוד ויין, כנהוג בתרבות המערב. 

 

מי שזיהה את הפוטנציאל אלו הם הקניונים, רשתות השיווק ואתרי הסחר המקוון בסין שיוצאים בכל שנה בסיילים וקמפיינים שיווקיים מיוחדים המותאמים היטב לקהל הלקוחות - זוגות צעירים. חברות זרות בתחום האופנה, תכשיטים וקוסמטיקה, ביניהם בעלות מותגי יוקרה כמו DIORLOREALו-Bulgariזיהו גם כן את הפוטנציאל ודאגו להתאים את המוצרים לקהל היעד הסיני ולהשיקם באתרי הסחר ובקניונים המובילים בערים הגדולות. גם חברות ישראליות זיהו את הפוטנציאל ופועלות למיתוג ושיווק המוצרים שלהן בסין תוך התמודדות עם שוק תחרותי ומאתגר עם מודעות נמוכה למותגים מישראל.

 

כדי לסייע לתעשייה בישראל, יזמה לאחרונה הנספחות המסחרית בבייג׳ינג יחד עם מכון היצוא ולשכת המסחר ישראל-סין (IsCham) אירוע חשיפה ייחודי לתעשיית הקוסמטיקה בקניון סולנה (Solana) - ממתחמי הקניות היוקרתיים בעיר, בהשתתפות 12 חברות קוסמטיקה ישראליות הפעילות בשוק הסיני. במסגרת האירוע שנקרא Israeli Beautyביקרו מאות קניינים, עיתונאים ומובילי דעה בביתן הישראלי, התרשמו מהמוצרים, קיבלו דוגמיות והתנסו בעצמם.

 

דוגמא לביקוש הרב לפרחים לקראת חג האהבה הסיני, ניתן למצוא בעיר קונמינג שבחבל יונאן, שם תעשיית הפרחים המקומית, שהיא גם הגדולה במדינה, שיווקה ומכרה כ-70 מיליון זרי פרחים במהלך השבועיים שלפני החג האחרון, כאשר מרביתם ורדים אדומים. 

מיכל שפרנסקי פרידמן, מנהלת מותג בחברת דנציגר מוסרת כי ״דנציגר פעילה בשוק הסיני למעלה מעשרים שנה. שיתוף הפעולה הראשון היה עם חברת YFI, במסגרתו סייעה דנציגר להקמת חממות לגידול מקצועי של ציפורן. סין הייתה ועדיין שוק מרתק מבחינתנו, ואנחנו ממשיכים בפעילות בשני קווי המוצרים שלנו: פרחי הקטיף וצמחי הגינון. 

 

גם הביקוש למותגי יוקרה בתחום האופנה והתכשיטים לקראת החג הולך ועולה. רשת התכשיטים והאופנה הישראלית של המעצבת מיכל נגרין פתחה לאחרונה חנות ראשונה בעיר ווהאן (Wuhan) בירת מחוז HuBei 

 

ריימונד ולבר, מנכ״ל חברת מיכל נגרין, מסר כי ״לאחרונה פתחנו חנות דגל ראשונה של מיכל נגרין בסין, כחלק מהתרחבות המותג ברחבי העולם. כמובן שבטרם פתיחת החנות, עשינו בדיקה מקיפה של התאמת המוצרים לשוק הסיני, כפי שאנו עושים לפני כניסתנו לשווקים חדשים, ומיד הבנו את הפוטנציאל הרב הטמון בשוק הסיני למותג מיכל נגרין. אנחנו בתחילת הדרך עם החנות החדשה בסין, אך כבר רואים את ההצלחה שבאה לידי ביטוי במכירות שהן מעל למצופה. המטרה היא להתפתח בסין ולפתוח חנויות נוספות של המותג. בנוסף, אנו נמצאים בתהליך של פתיחת חנות מקוונת ב-Tmall יחד עם הזכיין, ובמהלך החודשים הקרובים נשיק את הפעילות״.

 

אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בבייג׳ינג: ״השוק הסיני כולל מאות מיליוני אנשים הנמנים על המעמד הבינוני ותרבות הצריכה הסינית הולכת ומשתווה בקצב מהיר לזו של העולם המערבי, ולעיתים אף עולה עליה, הרבה בזכות קניות באתרי סחר מקוון בהם סין הינה מובילה עולמית. הצרכן הסיני מחפש סיבות לחגיגות ולרכישת מתנות, רצוי תוצרת חוץ, ומבחינה זו, יש כאן הזדמנות של ממש עבור חברות מוצרי הצריכה הישראליות שנוכחותן הולכת ומורגשת כאן יותר ויותר. אם חברות ישראליות מחפשות להיכנס לשוק הסיני, אני ממליץ להתחיל במערך הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה והתעשייה״. 

 

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מפעיל בסין 6 נציגויות כלכליות בערים בייג׳ינג (2 משרדים), שנחאי, גואנגז׳ו וצ׳נגדו ונציגות נוספת בהונג קונג שתפקידן לסייע לתעשייה הישראלית המייצאת לשוק הסיני.