יצרנית ברבי סוגרת מפעל בסין

כ-50% מהמוצרים של מאטל מיוצרים בסין, ואחוז זה ממשיך לרדת, אמר המנכ״ל ינון קרייז. למאטל יש אתרי ייצור עיקריים נוספים באינדונזיה, מלזיה, מקסיקו ותאילנד


12:34 ,13.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מאטל סוגרת את אחד ממפעלי הספקים שלה מדרגה ראשונה בסין מכיוון שהיא מחפשת לגוון את מקורות הייצור שלה. כך אמרו בכירים בחברה במהלך שיחה שנערכה לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2024. על פי הודעת החברה, היא מתכוונת להפסיק את הייצור במפעל זה מתישהו השנה. 

 

נכון לעכשיו, 50% מהמוצרים של מאטל מיוצרים בסין, ואחוז זה ממשיך לרדת, אמר המנכ״ל ינון קרייז לאנליסטים במהלך השיחה. ״זה לא כל כך קשור לסיכון גיאופוליטי כשלעצמו, אלא יותר גיוון טביעת הרגל שלנו במונחים של עלות, מימוש, שירותים על ידי ספקים שונים וחלק מהמסע שלנו להמשיך ולחזק את ההיצע שלנו כרשת״, אמר קריז. למאטל יש אתרי ייצור עיקריים נוספים באינדונזיה, מלזיה, מקסיקו ותאילנד. 

 

הסגירה היא חלק מתוכנית האופטימיזציה לצמיחה רווחית של מאטל שהוכרזה לראשונה ברבעון הרביעי של 2023. התוכנית התלת-שנתית שואפת להשיג יעילות והזדמנויות חיסכון בעלויות בשרשרת האספקה באמצעות טביעת רגל ייצור מגוונת יותר ומאמצי מיקור גיאוגרפי אופטימליים. בשנת 2024, מאטל צופה חיסכון בעלויות של כ-60 מיליון דולר כתוצאה מהתוכנית.

 

בשיחת הרווחים של מאטל לרבעון הראשון, אמר סמנכ״ל הכספים, אנתוני דיסילבסטרו, כי מאטל ראתה התרחבות משמעותית ברווח הגולמי עקב עלויות ניהול מלאי נמוכות יותר, דפלציה בעלויות בשילוח ימי וחסכון מתוכנית הצמיחה שלה. הוא הוסיף כי החברה מצפה להמשיך ליהנות מחיסכון בעלויות ומעלייה ברמות הייצור.

 

החברה שמאחורי בובות ברבי וצעצועים של פישר-פרייס עשתה מאמצים לגוון ולהסיט את טביעת הרגל הייצור שלה במשך זמן מה. בשנת 2021, מאטל החלה להשתמש בייצור במקור כפול עבור קווי מוצרים מסוימים והחלה להסתמך יותר על Nearshoring כדי למנוע צווארי בקבוק בעונת השיא. באותה שנה, היצרנית הפסיקה את פעילותה במפעל שלה בקנדה. במהלך 2019 סגרה מאטל שלושה מפעלים במקסיקו, סין ואינדונזיה.