משלחת של שמונה חברות ישראליות בתחום הרכב תצא השבוע לביקור בסין. על החברות הישראליות שישתתפו בביקור נמנות: א.ל. מסננים, ברייטווי ויז'ון, קומפיוטסט, מובילאיי, פולירם, רדלר מחשבים, ויאמאר.
המשלחת מאורגנת על ידי מכון היצוא, הנספחויות המסחרית של משרד התמ"ת בבייג'ינג ובגאונז'ו, הקונסוליה הכללית בשנגחאי, איגוד יצרני הרכב הסיני CAAM וחברת אפקו.במסגרת הביקור יתקיים כנס עסקי בבייג'ינג, אליו יגיעו יצרני רכב מאזור בייג'ינג כגון BAIC ופוטון וכן יצרני רכב נוספים שיגיעו לבייג'ינג במיוחד למפגש דוגמת חברת צ'רי וכן, ספקי משנה סיניים ורב לאומיים לתעשיית הרכב.
בנוסף לסמינר יתקיימו ביקורים ופגישות עסקיות אצל יצרני רכב מובילים נוספים כגון גרייט וול, ג'ילי, קבוצת גאואנגז'ו אוטומוטיב ו BYD.
שוק הרכב הסיני ממשיך לצמוח בשנת 2011. בעשרת החודשים הראשונים של השנה, מכרו היצרנים הסינים 15,160,600 כלי רכב. מדובר בגידול של 3.15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
סין ממוקמת כיום במקום הראשון בעולם הן בייצור והן בקניה של רכבים חדשים. כיום פעילים בסין למעלה מחמישים יצרני רכב מקומיים וזרים. ואולם, כיום, כלי הרכב המיוצרים על ידי יצרניות הרכב הסיניות מיועדים ברובם המכריע לשוק המקומי בלבד והייצוא הינו זניח. יצרניות הרכב הסיניות מעוניינות להגדיל משמעותית את הייצוא של כלי הרכב ולכן, הן מחפשות מגוון רחב של טכנולוגיות אשר יספקו ערך מוסף לכלי הרכב המיוצרים על ידן.
יצרניות הרכב הסיניות מתעניינות בטכנולוגיות, תוכנות ומערכות המייעלות ומשפרות את הליכי הייצור, מעצבים, פתרונות בתחום של מערכות הינע אלטרנטיביות, מערכות מסייעות לנהג ועוד.
כמו כן, יצרני הרכב בסין צמאים לשת"פ בתחום המו"פ והממשל המקומי אף מקצה תקציבי ענק ליצרניות הרכב אשר מתמקדות בפיתוח יכולות מו"פ עצמאיות או בשת"פ עם חברות זרות. בכל התחומים דלעיל, תעשיית הרכב הישראלית על שלל הפתרונות והטכנולוגיות הייחודיות שלה יכולה ליהנות מהצלחות ושיתופי פעולה עסקיים אדירים.
חובב רף, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בבייג'ינג, מוסר כי "משלחת זו הינה השנייה בתחום היוצאת לסין והינה פעילות המשך לביקור של נציגי ארגון יצרני הרכב הסיני בארץ ב-2010. תעשיית הרכב הסיני מתפתחת בקצב מהיר ומטרת הביקור הינה להפגיש את החברות הישראליות עם יצרני הרכב ועם שותפים עסקיים פוטנציאלים. הביקורים והפגישות המתוכננים הינם בגדר פתיחת דלתות ליצרנים המובילים בסין במטרה לנצל את הפוטנציאל הרב הגלום בשוק זה."
ממנהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2010 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר, גידול של 49% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2010 עמד על כ- 2.69 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2010 הסתכם ב- 2.046 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ- 95% מנתוני 2009.
בתשעת החודשים הראשונים של 2011 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 6.18 מיליארד דולר, גידול של כ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 36.5% ביצוא וצמיחה של 17.2% ביבוא.
סך הסחר לשנת 2011 צפוי לעמוד על כ- 8.24 מיליארד דולר, עלייה של כ-21.5% ביחס לשנת 2010. הגרעון המסחרי לחודשים ינואר-ספטמבר עומד על 2.2 מיליארד דולר.
היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.