נשיא התאחדות התעשיינים מברך על הצטרפות ישראל כמשקיפה בברית הפאסיפית

בברית חברות חמש כלכלות - מקסיקו, פרו, צ'ילה, קולומביה וקוסטה ריקה – אליהן עמד היקף היצוא התעשייתי של ישראל ב-2013 על 1.32 מיליארד דולר


10:38 ,16.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צביקה אורן מברך על החלטת נשיאי מדינות ארגון הברית הפאסיפית (Pacific Alliance) לצרף את ישראל לרשימת המדינות בדרג משקיפות בארגון. 

 

ההחלטה תסייע לקדם שיתופי פעולה נוספים בין ישראל לחמש הכלכלות החברות בברית– מקסיקו, פרו, צ'ילה, קולומביה וקוסטה ריקה.

 

היקף היצוא התעשייתי של סחורות מישראל אל מדינות הברית עמד בשנת 2013 על 1.32 מיליארד דולר, המהווים 2.8% מסך היצוא התעשייתי של ישראל באותה שנה. חמש הכלכלות החברות בברית נמצאות בין שבעת יעדי היצוא העיקריים של כלכלת ישראל באמריקה הלטינית.  

 

אורן ציין לשבח את מאמצי ממשלת ישראל שהובילו להחלטה זו, והוסיף כי בעידן שבו בריתות והסכמי-סחר תורמים לקידום ופיתוח כלכלות, קטנות כגדולות, ישראל צריכה לקחת את גורלה בידיה ולהצטרף לכמה שיותר בריתות ושותפויות מסוג זה.

 

"שום שוק אינו קטן מידיי ואף נמל אינו רחוק מידי, במיוחד לאור התקדמות המשא ומתן לקראת הסכם-סחר בין ארה"ב לאיחוד האירופאי (TTIP), שעתיד לשנות לחלוטין את מפת הסחר העולמית ולהשפיע על יכולת התחרות של כל הכלכלות בעולם", אמר אורן.

 

אורן אף ציין, כי בחודש נובמבר האחרון הצטרף אל משלחת אנשי העסקים שביקרה במקסיקו, בהובלתו של נשיא המדינה שמעון פרס, במטרה לעודד שיתופי פעולה כלכליים ולהרחיב את היקף הסחר בין המדינות. כידוע, מקסיקו הינה אחת הכלכלות החזקות באמריקה הלטינית ושותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל באמריקה הלטינית, אחרי ברזיל. במפגש במקסיקו חתמו נשיאי המדינות על שורה של הסכמים בראשם הסכם שיתוף פעולה וחילופי ידע בנושא טכנולוגיות מים בין חברת מקורות לבין חברת המים הממשלתית של מקסיקו קוניגאווה, וכן על שורת הסכמי שת"פ נוספים.

 

אורן הוסיף, כי בישראל ובקולומביה ממתינים לתחילתו של יישום הסכם הסחר הבילטראלי שביניהן, שנחתם לפני מספר חודשים, מהלך המעיד על שלב נוסף בהתקרבות המבורכת בין כלכלת ישראל לכלכלות אמריקה הלטינית ויתרום להרחבת הייצוא הישראלי ליבשת.