נציגי חברות וארגונים ממדינות באיחוד האירופאי בביקור בישראל

בעת הביקור יחתום סגן נשיא האיחוד עם שר הכלכלה על שני מזכרי הבנות בתחום שיתוף פעולה תעשייתי ועסקים קטנים


00:00 ,22.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת הכוללת נציגי 65 חברות וארגונים מ-17 מדינות באיחוד האירופאי החלה אתמול (ב') ביקור בישראל תחת הכותרת "Mission for growth".

במהלך הביקור יערכו החברות סמינר בו יוצגו הזדמנויות לשיתוף פעולה עסקי-מסחרי וכן פגישות עסקיות עם חברות ישראליות במסגרת תערוכת ווטאק 2013. הסמינר והפגישות העסקיות אורגנו על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בבריסל, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא הישראלי ו-ISERD, המנהלת הישראלית למו"פ אירופאי.

בראש המשלחת עומד סגן נשיא נציבות האיחוד האירופי אנטוניו טייאני. ביקורו בישראל מתקיים בעקבות הזמנתו על ידי שר הכלכלה נפתלי בנט. השניים ישיקו בעת הכנס דיוני שולחן עגול, בו ייטלו חלק נציגים מטעם האיחוד וישראל. במעמד זה ייחתמו שני מזכרי הבנות בתחום שיתוף פעולה תעשייתי ועסקים קטנים.

במהלך שהייתו בארץ יקיים עוד טייאני פגישות עם הנשיא שמעון פרס ועם שר המים והאנרגיה סילבן שלום ושר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, ויחתום על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הניווט הלווייני עם המשרד ועם סוכנות החלל הישראלית. בנוסף ייוועד טייאני עם שר התיירות עוזי לנדאו.

הנספחת של משרד הכלכלה במשלחת הישראלית לאיחוד האירופאי מורן בוגנים-גולד מוסרת שהאיחוד האירופאי מהווה כיום את יעד היצוא הגדול ביותר של ישראל (הקדים השנה את ארצות הברית),עם נתח של כ-26.7% מכלל היצוא הישראלי. בשמונת החודשים הראשונים של 2013 חלה עלייה של 4.5% בהיקפי היצוא לאיחוד, שעמד על כ-11.7 מיליארד דולר. בעקבות זאת, צפוי היקף הגירעון המסחרי של ישראל מול האיחוד האירופאי להצטמצם השנה לכ-5.2 מיליארד דולר (ירידה של כ-30%). היעדים המובילים של היצוא הישראלי במדינות האיחוד האירופאי הם בריטניה, הולנד, גרמניה וספרד.