נפתחים השערים של יצרניות רכב מובילות ביפן ובדרום קוריאה

משלחת של 15 חברות ישראליות יצאה לביקור עבודה בשתי המדינות, שעד כה לא נטו לקבל משלחות מחוץ למדינות שלהן


00:00 ,20.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של 15 חברות ישראליות, מהגדולות והמשמעותיות בתחום טכנולוגיות ומוצרים לרכב, יצאה אתמול (א') לביקור עבודה ביפן ובדרום קוריאה – מהיעדים החשובים והמרכזים בתחום הרכב.

בקוריאה ייפגשו נציגי החברות עם נציגים של יצרניות רכביםוביפן הם יקיימו ביקור עבודה בין שלושה ימים, במהלכו יפגשו עם נציגים בכירים מטעם יצרניות הרכב המובילות מזדה ומיצ'ובישי, כמו גם עם יצרניות משנה יפניות, המספקות חלקים, מכלולים, מערכות וטכנולוגיות ליצרניות הרכב.

פגישות העבודה ביפן וקוריאה תואמו על ידי הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה במדינות אלו. גיוס החברות הישראליות למשלחת התבצע על ידי מכון הייצוא הישראלי.

אלעד גוז, מנהל מחלקת אסיה-פסיפיק במינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה: "הנספחים של משרד הכלכלה עמלו רבות על מנת להביא לשולחן נציגים בכירים מהחברות המובילות. מדובר בחברות מאוד תחרותיות, שאינן נוטות לקבל משלחות מחוץ למדינות שלהן, שלא לדבר על אירוח במטה החברה, ולכן מדובר בהצלחה משמעותית. אנו סבורים כי משלחת זו תהיה הסנונית הראשונה לקראת שיתוף פעולה בין הצדדים".

אורי פחטר, מנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים ותעשיית הרכב במכון הייצוא: "יצרניות הרכב ויצרניות המשנה היפניות והקוריאניות הינן מהגדולות והחשובות בעולם. מסיבות שונות, לאורך שנים החברות הישראליות נתקלו בקשיים בכל הקשור לחשיפת היכולות הטכנולוגיות ותהליכי הייצור שלהן. כתוצאה, היקף הפעילות מול יצרניות הרכב ויצרניות המשנה ביפן וקוריאה הינו שולי בהשוואה להיקף הפעילות מול יצרניות הרכב ויצרניות המשנה בארצות הברית ואירופה. עם זאת, אנו מזהים בשנה האחרונה שינוי ביפן ובקוריאה ופתיחות גדולה יותר כלפי ספקים זרים ואנו סבורים כי המשלחת הנוכחית תסייע לחברות המשתתפות בה, כמו גם לכלל החברות הישראליות בתחום הרכב, לחשוף את יכולותיהן, ולייצר קשרי עבודה עם מקבלי החלטות בקרב יצרניות הרכב ויצרניות המשנה איתן יפגשו".