נסיגה של 1% ביצוא התעשייתי בשנתיים האחרונות

במידה ויתווספו לנתונים גם מוצרי נפט מזוקק ורכיבים אלקטרוניים, הרי שהיצוא התעשייתי רשם באותה תקופה ירידה של 10%


00:00 ,10.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מדוח התפתחות היצוא התעשייתי של אגף המחקר הכלכלי של התאחדות התעשיינים עולה כי הייצוא התעשייתי רשם במהלך השנתיים האחרונות (מהרבעון השני של 2011 עד אפריל-מאי 2013) נסיגה ריאלית של כ-1%.

בנטרול ההשפעה החיובית של שני ענפי יצוא שצמחו משמעותית - מוצרי נפט מזוקק (+176%) ורכיבים אלקטרוניים (+39%), נסוג היצוא בשאר ענפי התעשייה בכ-10%.

הנסיגה ביצוא בתקופה הנסקרת נגזרה בעיקרה מנסיגה חדה ביצוא ענף התרופות (31%-), לצד ירידות חדות ביצוא ענפי הכימיה (15%-), הטקסטיל וההלבשה (11%-), הגומי והפלסטיק (8%-), המתכת, המחשבים והמכשור האופטי והרפואי (5%-) וכן ענפי הציוד החשמלי (4%-), העץ נייר ודפוס (2%-).

מנהלת האגף למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים דפנה אבירם-ניצן: "הנסיגה ביצוא התעשייתי במהלךהשנתיים החולפות חלה על רקע שילוב של שלושה גורמים מרכזיים - ביקושים ממותנים בשווקים המפותחים, המהווים יעד לכמחצית מהיצוא התעשייתי; שחיקה ניכרת בכושר התחרות של היצוא הישראלי על רקע מגמת התיסוף בשערו של השקל; התייקרות ניכרת של תשומות היצור העיקריות כגון חשמל, מים וארנונה. מאחר ומגמה זו, של התחזקות השקל, צפויה להימשך גם בשנים הבאות, על הממשלה לגבש ולהפעיל בדחיפות חבילת צעדים מוניטאריים ופיסקאליים במטרה לסייע ליצוא הישראלי לחזור למסלול של צמיחה".