נחתם הסכם שת"פ בתחום החדשנות בין ישראל וצ'ילה

הסכם שיתוף הפעולה יאפשר פרויקטים, שותפויות ושיתופי פעולה ישראליים וצ'יליאנים בתחומי החדשנות במימון מקביל של תאגיד פיתוח הייצור מצ'ילה ומתימו"פ


13:06 ,15.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל תאגיד פיתוח הייצור של צ'ילה (CORFO) מר אדוארדו ביטראן חתם בתחילת השבוע על הסכם שיתוף פעולה עם רשות החדשנות הישראלית במשרד הכלכלה והתעשייה. הסכם שיתוף הפעולה יאפשר פרויקטים, שותפויות ושיתופי פעולה ישראליים וצ'יליאנים בתחומי החדשנות במימון מקביל של שתי הרשויות.

 

מהנספחות המסחרית הישראלית בצ'ילה נמסר כי היא  רואה בחתימה על הסכם זה פתח מצוין לחברות ישראליות העוסקות בחדשנות וחינוך לה להשתלב בתהליך המתרחש בימים אלו במדינה של הכשרה והטמעה של חדשנות בתעשייה והחברה הצ'יליאנית.

 

תאגיד CORFO הוא סוכנות ממשלתית הכפופה למשרד הכלכלה של צ'ילה אך היא פועלת באופן עצמאית ובעלת תקציב שנתי נרחב של כ-200 מיליון דולר. תקציב זה מחולק על ידה לחברות מקומיות וזרות כעידוד ליזמות חדשנות ופעילות בשוק הצ'יליאני בתחומי איכות, פריון וקידום השקעות. הסוכנות הוקמה במקור בשנות ה-30 כדי ליצור תעשיות בסיסיות כאנרגיה, מתכת, תחבורה וכדומה אך בשנים האחרונות, ובעקבות ההבנה כי הכלכלה הצ'יליאנית מתבססת על מוצרי בסיס וסחורות בלבד, הסוכנות משקיעה משאבים רבים בעידוד יזמות וחדשנות בשוק הצ'יליאני כדי ליצור תעשיות וטכנולוגיות בעלות ערך מוסף מקומי. המטרה העיקרית היא לגוון את טווח המוצרים כיוון שעד היום כמחצית מהתוצר מסתמך על תעשיות הנחושת ודומותיה.

 

תאגיד CORFO מפעיל גם תכניות רבות המאפשרות לחברות זרות ויזמים להגיע לצ'ילה כדי לפתח את מוצריהן או להדגים את יכולותיהן לרוב עם שותף מקומי. ההסכם שנחתם יאפשר לחברות ישראליות מעורבות רבה יותר בתוכניות אלו שלרוב כוללות גם מימון ליזמים המגיעים לתקופה לאזור.

 

טקס החתימה (מימין): שגרירת צ'ילה בישראל, מוניקה חימנז דה לה חרה, המדען הראשי, מר אבי חסון, מנהל CORFO מר אדוארדו ביטראן, מנהל מחלקת שת"פ אמריקות מר ישראל שמאי