נחתם הסכם לשיתוף פעולה בענייני מכס ישראל-אזרבייג'ן

בשנת 2010 עמד היצוא הישראלי לאזרבייג'ן על 110 מיליון דולר. הסכם שיתוף הפעולה בנושאי מכס הוא ה-53 במספר שחותם המכס


00:00 ,09.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בענייני מכס עם אזרבייג'ן. זהו ההסכם ה- 53 שחותמת ישראל. טקס החתימה התקיים בבקו, בירת אזרבייג'ן, במעמד שגריר ישראל באזרבייג'ן מיכאל לוטם ומנכ"ל המכס האזרי אדלין אלייב.

יצוין שבשנת 2010 עמד היקף היצוא לאזרבייג'ן על כ-110 מיליון דולר, מתוכו 62 מיליון דולר יצוא של ציוד הייטק.

מנהל רשות המסים (בפועל) דורון ארבלי: "החתימה על ההסכם הינה ביטוי נוסף לפתיחת שווקים חדשים לסחר בינלאומי. בחודש האחרון, בנוסף לחתימה ובהתאם להנחיית שר האוצר, פעל המכס גם מול סין ואתיופיה, על מנת לעודד ולקדם שיתופי פעולה עם שווקים פוטנציאלים במפת הסחר הבינלאומי".

ההסכמים לשיתופי פעולה מקדמים את פישוט הליכי הסחר, העברת ידע ומידע, תוך אכיפה יעילה ומתן העדפה לזרימה חופשית של הסחר. בנוסף מהווים ההסכמים בסיס להסכמי הכרה הדדית בגורמי סחר מאושרים (A.E.O).

בחודש האחרון ערך המכס השתלמות ל-30 קציני מכס סיניים בנושא היערכות סיכונים. ההשתלמות נערכה בעיר שנזן, במסגרת הסכם לשיתוף פעולה. היה זה הסמינר השני בסדרת השתלמויות שנערכו, לבקשת המכס הסיני, מתוך הכרה ביכולות ובמקצועיות של המכס הישראלי.

כמו כן, מסגרת הסכם לשיתוף פעולה ובמסגרת פרויקט הדרכה וסיוע בבניית יכולות שמעניק המכס למכס ולרשות המסים האתיופית, ביקרה בארץ במהלך חודש דצמבר 2011 משלחת של אנשי מע"מ אתיופים שהשתלמה בנושאי מע"מ.