נחתם הסכם הכרה הדדית בתחום התקשורת בין ישראל לקנדה

פירוש ההסכם הוא שמוצרים שעמדו בתקינה של מדינה אחת לא יצטרכו לעבור בדיקה מחודשת. ההסכם אמור לפשט הליכים עבור יצואנים


00:00 ,24.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת שלום שמחון חתם הבוקר (א') עם השר הקנדי למשאבים טבעיים ג'וזף אוליבר וחתם עימו על הסכם הכרה הדדית (MRA) בתחום מוצרי תקשורת.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו עבור ישראל, שמשמעותו היא הכרה במערך התקינה הישראלי בתחום מוצרי תקשורת כשווה ערך לזה הקנדי. בהתאם להסכם, מוצר ישראלי שייבדק בארץ בהתאם לדרישות הרגולציה הקנדית לא יצטרך לעבור בדיקה מחודשת בקנדה.

ההסכם מחייב את הצדדים להכיר בתוצאות הבדיקה וההתעדה של גופים מאושרים בשתי המדינות, לצורך תהליכי יבוא של מוצרי טלקום. ההסכם צפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, לאחר ששני הצדדים יסיימו את הליכי האשרור הנדרשים.

יצוין כי תחום מוצרי התקשורת מהווה תחום מוביל ביצוא הישראלי. ב-2011 ייצאה תעשיית התקשורת לעולם ציוד בהיקף של 3.4 מיליארד דולר.

שמחון: "אנו מנהלים משא ומתן לקראת הסכם הכרה הדדית בתחום מוצרי תקשורת גם עם ארצות הברית. מובן שלתהליכים אלו השפעה משמעותית על כושר הייצוא של התעשייה הטכנולוגית הישראלית".

מנהלת המחלקה להסכמים בילטראליים במשרד התמ"ת אתי בלחסן-לוי, שעמדה בראש צוות המשא ומתן: "ההסכם עתיד לחסוך עלויות משמעותיות לחברות המייצאות ולהביא לפישוט משמעותי בהליכי הייצוא, תוך קיצור ימי הגישה לשוק הקנדי. מעבר לכך, יש להסכם משמעות רבה בהיבט ההכרה במערך התקינה הישראלית".