נחנך מרכז העסקים הישראלי בסין

המרכז נחנך בשנגחאי בעת ביקורו של שר הכלכלה נפתלי בנט, והוא מיועד לעזור לחברות ישראליות בחדירה לשוק הסיני


11:01 ,25.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה נפתלי בנט חנך היום (ג׳) את מרכז העסקים הישראלי בסין, הממוקם בשנגחאי.

 

מדובר במרכז הראשון מסוגו, המוקם על ידי משרד הכלכלה בעולם, והוא מיועד עבור היצואנים הישראלים, במטרה לסייע להם בחדירה לשוק הסיני.

 

המרכז, יוזמה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, בשיתוף עם משרד האוצר, יאפשר לחברות ישראליות לבחון את השוק הסיני ולהתחיל את צעדיהן בו לפני לקיחת החלטות כלכליות משמעותיות, כגון שכירת משרד, גיוס עובדים מקומיים וכו'. 

 

המרכז מנוהל על ידי הנספח המסחרי בשנגחאי אלעד גפני וצוותו, המיומן בעזרה לחברות ישראליות בכניסה למרחב הסיני.

 

במרכז יזכו החברות הישראליות בייעוץ לגבי דרכי החדירה לשוק, עזרה באיתור ובחירת יועצים וספקים מקומיים ותמיכה לוגיסטית, כמו גם סיוע בפתיחת דלתות מול שותפים מקומיים. 

 

אמר בנט, שקבע את המזוזה בכניסה למרכז: "סין וישראל משלימות אחת את השנייה בצרכים הכלכליים ובטכנולוגיה. יש פוטנציאל אדיר לשיתוף פעולה בין המדינות והקהילות העסקיות. מרכז זה יהווה כתובת לכל חברה ישראלית שמגיעה לשנגחאי, ואני מזמין את החברות הישראליות להגיע ולהשתמש בשירותיו".

 

מנהל מינהל סחר חוץ אוהד כהן: "מרכז העסקים הישראלי בסין הוא כלי נוסף וייחודי העומד לרשות החברות הישראליות לתמיכה בתהליך כניסתם לשוק הסיני. זאת קרן הודו סין לפתיחת נציגות שיווקית בסין, כמו גם תוכניות הרלוונטיות לכלל העולם, בהן קרן הפרויקטים, תוכנית כסף חכם ותוכנית מאגדי התשתית".

 

מוקדם יותר היום ביקר בנט בעיר נאנג'ינג שבמחוז ג'יאנגסו, המחוז העשיר ביותר בסין, שם הוא דן בקידום שיתופי פעולה עם מושל המחוז, פתח סמינר עסקי עבור החברות הישראליות מתחום המים שמתלוות לביקורו, ונכח בחתימת הסכם לשיתוף פעולה בתחום המים עם משרד הבינוי של המחוז.

 

בנוסף נפגש בנט עם הנהלת חברת סונינג, החברה המסחרית הגדולה ביותר בסין, והזמין אותה לבנות שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות ישראליות ולפתוח מרכז סקאוטינג ומו"פ בישראל.