משרד התמ"ת בעקבות הסינים

משלחת אנשי עסקים בתחום התוכנה, בראשות מנכ"ל המשרד וסמנכ"ל סחר חוץ, מנסה לקדם שיתופי פעולה וניסיון שילוב חברות ישראליות בתעשייה המקומית


00:00 ,11.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי וסמנכ"ל סחר חוץ במשרד אוהד כהן יצאו השבוע לביקור עבודה בסין.

קדמי עומד בראש משלחת של אנשי עסקים ישראליים בתחום התוכנה (IT), בשיתוף עם מכון היצוא. הוא יחל את ביקורו המקצועי בשַנגחַאי, שם ייפתח סמינר עסקי בהשתתפות חברות תוכנה ישראליות וסיניות, במטרה לדון בשיתופי פעולה אפשריים.

בנוסף יבקר קדמי בעיר טְיֵאנגִ'ין, הנחשבת למרכז הפיננסי והבינלאומי של צפון סין ומוגדרת כעיר ירוקה. בביקור ינסה קדמי לקדם את שילובן של חברות ישראליות בפרויקטים בתחום טיהור השפכים וההתפלה.

לאחר מכן תגיע המשלחת לביקור בבייג'ינג, שם תיפגש עם סגן שר הסחר הממונה על תעשיות ההייטק גְ'יַאנג יַאוּפיִּנג, שיפתח, בצוותא עם קדמי, את יום הטכנולוגיות הנערך בשיתוף משרד התמ"ת ומשרד הסחר הסיני.

קדמי: "ההחלטה לפתוח בשַנגחַאי את הנספחות המסחרית השלישית של משרד התמ"ת הינה החלטה אסטרטגית. שַנגחַאי הינה המרכז העסקי והפיננסי של סין והחשיבות שלה רבה. הנספח המסחרי בשַנגחַאי אלעד גפני מונה במטרה לסייע לחברות הישראליות לחדור ולהעמיק את פעילותן בשַנגחַאי ובפרובינציות השכנות, גְ'יַאנגסוּ, גֵ'גְ'יַאנג ואַנחוּי. אנו מצפים שהצבתו תקנה ערך מוסף ליצוא הישראלי לסין".

כהן: "החברות הסיניות מכירות בחדשנות הישראלית ככזו המעניקה ערך מוסף ליכולות הפיתוח והייצור המרשימות שלהן".

סין מוגדרת כמדינת יעד בפעילות הבינלאומית של משרד התמ"ת. לפני שנה השיק המשרד, ביחד עם משרד האוצר, תוכנית תלת שנתית, בהיקף השקעה של 100 מיליון שקל, שמטרתה לסייע לחברות ישראליות להקים נציגויות שיווקיות בסין. במסגגרת שנת הפעילות הראשונה אושרו כמחצית מהבקשות וניתנה תמיכה בהיקף של כ-40 מיליון שקל. ועדת התוכנית דנה בשבוע שעבר בבקשות שהוגשו בקול הקורא השני של התוכנית, ואישרה תמיכה בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2011 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-7.7 מיליארד דולר, גידול של 19% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2011 עמד על כ- 3.11 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2011 הסתכם ב- 2.3 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-32% מנתוני 2010. בשבעה החודשית הראשונים של 2012 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 4.82 מיליארד דולר, גידול של כ-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 32% ביצוא וגידול של 2.5% ביבוא. הגרעון המסחרי לחודשים ינואר-יולי עומד על 1.54 מיליארד דולר. היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.