משמש צבעוני, שזיף שיני כריש ותבלינים עם שורש

השבוע תיפתח בברלין התערוכה הגדולה והמובילה בעולם לתוצרת חקלאית. כרגיל, יציגו חברות ישראליות את מיטב החידושים. הביתן של מכון היצוא הוקם בשיתוף עם משרדי התמ"ת והחקלאות


00:00 ,03.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום רביעי השבוע תיפתח תערוכתFruit Logistica , התערוכה החשובה בעולם לתוצרת חקלאית. בביתן מכון היצוא, המאורגן עם משרדי התמ"ת והחקלאות, יציגו חברות ישראליות מגוון מוצרים חדשניים, פורצי דרך בחקלאות, שעשויים למשוך קהל רב מהעולם.

טקס הפתיחה הרשמי של הביתן הישראלי יתקיים במעמד מנכ"ל מכון היצוא עופר זקס, מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, שגריר ישראל בגרמניה יעקב הדס-הנדלסמן, הנספחת המסחרית של משרד התמ"ת בברלין חמדת שגיא, ונציגי החברות המשתתפות.

יצוין שבשנת 2012, הציגו בתערוכה למעלה מ-2,500 חברות מ-83 מדינות תוצרת חקלאית טרייה. בתערוכה ביקרו 56 אלף איש מ-127 מדינות.

בין המוצרים שיוצגו בביתן הישראלי: רעננים2BFresh תציג מוצר גורמה חדש, "תבלינים עם שורש". אריזות של בזיליקום, כוסברה ופטרוזיליה הנמכרים עם השורש ובכך מאריכים את חיי המדף של המוצר; משתלת בן דור תציג קטגוריה ייחודית של פירות גורמה, המיוצר בכמויות קטנות והינו פרי בריאות טבעי וטרי, ללא עיבוד תעשייתי ותוספות. בין הפירות שיוצגו: משמש צבעוני, שזיף שיני כריש, שזיף אבטיח, שזיף רימון, שזיף למון ועוד; עוד מציגים: POMEG-TECH, גזר שליט, גליל אקספורט, מור אינטרנשיונל, תנובות שדה שיווק בע"מ, גניגר מוצרי פלסטיק ועוד.

ממכון היצוא נמסר שמשתלת בן דור נבחרה על ידי מרכז הירידים של ברלין ומגזין Fruchthandel לאחת מעשר המועמדות הסופיות מבין המשתתפים לתחרות החדשנות. בשנים האחרונות הפך הפרס לחשוב ביותר בתחום תעשיית המזון הטרי הבינלאומית ומעורר עניין ברחבי העולם.

עוד נמסר, שבשנת 2011 הסתכם יצוא ענף פירות וירקות טריים בכ-996 מיליון דולר, עלייה של כ-2% לעומת התקופה מקבילה אשתקד. כ-66% מיצוא הענף מופנה למדינות האיחוד האירופאי. בחודשים ינואר-נובמבר 2012 הסתכם יצוא הענף בכ-857 מיליון דולר, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מנהלת תחום תוצרת טרייה במכון היצוא יערה שמעוני: "למעלה מ-60% מהייצוא החקלאי הישראלי מופנה לאירופה, כאשר שווקים נוספים, דוגמת רוסיה והמזרח, צומחים כל העת. מול מתחרים גלובאליים מציעים החקלאים הישראלים לא רק איכות גבוהה, אלא גם אספקה רב-עונתית, זמן הגעה קצר לשוק וחיי מדף ארוכים. הביתן הלאומי הינו תצוגת תכלית של המוצרים האיכותיים והייחודים שמייצרים החקלאים הישראלים. במהלך התערוכה צפויות החברות הישראליות לקיים מפגשים עסקיים עם קניינים מרשתות מובילות בסיוע מכון היצוא, הנספחת החקלאית בבריסל ומערך הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת".