משלחת של 17 חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות המים להודו

המשלחת היא חלק ממאמץ משרד התמ"ת ומכון היצוא לשלב חברות ישראליות בתחום ניהול מקורות מים, התפלה וטיפול בשפכים


00:00 ,11.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (ב') תצא להודו משלחת המונה 17 חברות טכנולוגיה ישראליות בתחום המים, במטרה להציעה לשוק המקומי פתרונות לתעשייה ולרשויות המקומיות. המשלחת תבקר במומביי, דלהי ובמדינת קרלה.

בהודו רווחת תופעת האורבניזציה, בעקבותיה מהגרים מיליוני בני אדם מידי חודש אל הערים המרכזיות, בהן המגה-עיר מומבאי, עובדה שיוצרת עומסים הולכים וכבדים על תשתיות המים העירוניות שהוקמו בימי השלטון הבריטי.

במטרה להתמודד עם העומסים והביקוש למים, כמו גם העומס על תשתית הביוב הקורסת, משקיעה עיריית מומביי כ- 750 מיליון דולר בשנה בתשתיות המים.

המשלחת היא חלק מפעילות מתמשכת של מינהל סחר חוץ, תוכנית ישראל "ניוטק", מכון היצוא ונספחויות התמ"ת במומבאיי ובדלהי, לשילוב פתרונות טכנולוגיים מישראל בשוק ההודי.

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת בועז הירש: "הצרכים של הודו בתחום זה הינם רבים והפתרונות הישראלים משלימים למעשה את הביקוש לידע בניהול מקורות מים, התפלה, טיפול בשפכים ועוד, תחומים בהם נחשבת ישראל למובילה עולמית".

מנהל תוכנית ישראל ניוטק עודד דיסטל מציין "אנו מרכזים מאמץ עצום בשוק ההודי ומגייסים את כל הכלים העומדים לרשותנו לטובת תעשיית המים הישראלית: הסכמי שיתופי פעולה לאומיים, אזוריים ועירוניים, פלטפורמות מימון, ושיתופי פעולה עם התעשייה המקומית. כל זאת מתוך הסתכלות על גודל השוק והפוטנציאל האדיר הטמון בו".


הפעילות בהודו תחל במפגש עם 12 פקידים בכירים ממינהלת המים בעיריית מומביי, האחראים על הכנסת טכנולוגיות ושדרוג התשתיות הקיימות. בהמשך יערכו מפגשים עם נציגי חברות הודיות מובילות בתחום המים והתשתיות. במהלך ביקור המשלחת בדלהי תארגן המחלקה הכלכלית בשגרירות ישראל סמינר בהשתתפות המנכ"ל לפיתוח עירוני ההודי ושגריר ישראל, כשבהמשך יתקיימו מפגשים אישיים של חברי המשלחת עם נציגי חברות הודיות. בנוסף יקיימו חברי המשלחת מפגש מיוחד עם השר לפיתוח עירוני כמאל נאת'. כן יתקיים מפגש עם נציגי הפרויקט הלאומי לניקוי נהר הגנגס כדי לבדוק אפשרויות שילוב החברות הישראליות במיזם זה.

יצוין שבשנת 2011 היתה הודו שותפת הסחר ה-13 בגודלה של ישראל בעולם והרביעית בגודלה באסיה. סך ייצוא הסחורות הישראליות להודו הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר (לעומת 1.7 מיליארד דולר ב-2010). תחומי הייצוא העיקריים היו כימיקלים, מכונות, וציוד רפואי ואופטי. הייבוא מהודו לישראל ב-2011 הסתכם ב-798 מיליון דולר (לעומת 714 מיליון דולר שנה קודם לכן). תחומי הייבוא העיקריים היו כימיקלים, חלקי רכב וכלי תחבורה אחרים, ומוצרי גומי ופלסטיק.