משלחת קניינים של הרשת הקמעונית השנייה בגודלה בספרד הגיעה לארץ

היוזמה היא של מכון היצוא בשיתוף הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בספרד, במטרה לחבר את הרשת עם חברות ישראליות


00:00 ,18.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון היצוא, בשיתוף הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בספרד, הביאו לישראל משלחת קניינים בכירים מרשת בתי הכלבו המובילה בספרדEl Corte Inglés .

יצוין כי קניינים של הרשת, בתחום התכשיטים ואביזרי אופנה, ביקרו בישראל לפני כחודש. הקניינים שיגיעו בקרוב לארץ הם מתחום העשה זאת בעצמך, (Do It Yourself).

עם חברי המשלחת נמנים מנהלי המוצרים באל קורט אינגלס בתחום מוצרי הבית והמשפחה, מנהל מוצרי הגינון ברשת ההיפרמרקטים Hipercor של אל קורט אינגלס וכן מנהל הרכש בחברת הבת BRICOR.

הקניינים יקיימו פגישות עם עשרות חברות ישראליות, ביניהן רד טול בוקס, ספיראל סאפורטס, גננצ'יק, עופרטקס תעשיות (1997), מבשלים עם תמי, רהם מוצרי איכות, תפן פלסט, גומאקספו, הוון אנד ארת', דיוק אנרגיה אגודה שיתופית חקלאית, מגן אקו אנרג'י, אלגו השקיה, אי.ג'י.אם השקעות ועוד.

אל קורט אינגלס היא הרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בספרד ומספר 40 בעולם בהיקף המכירות. הרשת שייכת לקבוצה המורכבת ברובה מחנויות הכלבו (77 בסך הכל, מתוכן שתיים בפורטוגל). בנוסף, לחברה 38 היפרמרקטים, 88 סופרמרקטים, 187 מכולות, 83 (מתוכן שלוש בפורטוגל) חנויות האופנה, 110 (מתוכן שתיים בפורטוגל), חנויות אופטיקה, 7 חנויות עשה זאת בעצמך, 587 סוכנויות נסיעות (מתוכן 512 בספרד ו-75 בחו"ל), 95 סוכנויות ביטוח ויותר מ-500 נקודות מכירה ומרכזי שירות אינפורמטיקה. היקף המכירות של הרשת בשנת 2010 עמד על 16,4 מיליארד יורו, עליה של 0.3% לעומת 2010. רווח הנקי של הרשת עמד בשנת 2011 על 319 מיליון יורו.

ממכון היצוא נמסר כי מטרת הביקור היא לסייע ליצרנים הישראליים בתחום מוצרי הבית והמשפחה לעבוד עם הרשת ולהרחיב פעילותם בשוק הספרדי. עד כה עובדת הרשת עם מספר מצומצם בלבד של חברות ישראליות.

מנהלת ענף מוצרים לבית ולמשפחה במכון היצוא קרולין נוה: "אנו מזהים מגמה חדשה של רשתות אירופאיות רבות, המחפשות בישראל שוק אלטרנטיבי למוצרים המיוצרים בסין. החברות הישראליות מסוגלות לספק מוצרים חדשניים מבחינת עיצובית וטכנולוגית ולענות על דרישות של אספקה במועד קצר טווח".

הנספחת הכלכלית של משרד התמ"ת בספרד יפעת אלון-פרל: "אל קורט אינגלס היא רשת הכלבו החשובה בספרד ואחת המובילות בעולם. בשנה האחרונה עשתה הנספחות המסחרית מאמצים רבים להטמעת פעילותן של חברות ישראליות בתחומים בהם עוסקת הרשת הספרדית".

על פי נתוני מכון היצוא, יצוא ענף DIY (עשה זאת בעצמך) הסתכם בשנת 2011 בכ- 1.4 מיליארד דולר, עליה של כ- 12% לעומת 2010, כש-75% מהיצוא הופנה לאירופה.