מצרים: הופסק נוהל מתן אשרות כניסה בשדה התעופה

הנוהל החדש שם קץ לאפשרות כניסה למצרים עבור אזרחי מדינות כמו ארצות הברית, קנדה, האיחוד האירופי, אוסטרליה וכמה ממדינות ערב, מבלי להזדקק לאשרת כניסה מראש ולקבלה באשנב מיוחד בשדה התעופה בקהיר, עבור תשלום של כמה עשרות דולרים


00:00 ,11.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מצרים החליטה בהחלטה חסרת תקדים, להפסיק להעניק אשרות כניסה לאזרחים זרים בכניסות למדינה ולדרוש הצגת אשרת כניסה אשר הונפקה מראש בשגרירויות ובקונסוליות מצרים בעולם.

על פי הודעת שר התיירות המצרי מוניר פח'רי עבדאלנור, רק תיירים הנוסעים במסגרת קבוצתית יוכלו לזכות לקבל אשרת כניסה בכניסה למדינה על פי הנוהל הישן וזאת לתקופה של חודש בלבד.

הנוהל החדש שם קץ לאפשרות כניסה למצרים עבור אזרחי מדינות כמו ארצות הברית, קנדה, האיחוד האירופי, אוסטרליה וכמה ממדינות ערב, מבלי להזדקק לאשרת כניסה מראש ולקבלה באשנב מיוחד בשדה התעופה בקהיר, עבור תשלום של כמה עשרות דולרים.

השר המצרי הדגיש כי להערכתו הנוהל החדש לא ייפגע בתיירות למצרים מכיוון שהוא מקל על כניסת קבוצות תיירים והוסיף כי בעתיד מתוכנן לתת אפשרות להגיש בקשות לאשרה למצרים דרך האינטרנט.

ארגוני זכויות אדם במצרים חוששים כי במסווה של שיפור היכולת למלחמה בגורמי טרור, הנוהל החדש יאפשר לשלטונות מצרים להצר את צעדיהם של עיתונאים וחברי קבוצות בינלאומיות המעוניינות להשתתף הפיקוח על הבחירות הפרלמנטאריות הצפויות להתקיים במצרים בחודש נובמבר.

במקביל, פעילים בתחום הכלכלה במצרים מעריכים כי מצרים תשלם מחיר כלכלי על ההחלטה. יצוין כי אנשי עסקים ישראלים רבים המחזיקים בדרכון זר, נהגו לנצל את הנוהל הקודם ולהיכנס למצרים באמצעות אשרת כניסה המופקת בכניסה למדינה ובכך לחסוך את התהליך המייגע והארוך הכרוך בהשגת אשרת כניסה למצרים בדרכים המקובלות.