בסוף השבוע האחרון נפתחה בקלן, גרמניה, תערוכת המזון הבינלאומית אנוגה, המתקיימת מידי שנתיים. בתערוכה משתתפות כ-6,700 חברות מכ- 100 מדינות והיא מושכת אלפי קניינים של רשתות מובילות, עיתונאים ועורכי מדורי מזון, וסוכנים ומפיצים משוק המזון והמשקאות.
מכון היצוא הקים בתערוכה, זו השנה השלישית, ביתן לאומי בהשתתפות 24 חברות המציגות מגוון מוצרי מזון כחול-לבן.
מנהלת ענף מזון ומשקאות במכון היצוא מיכל נאמן: "החברות הישראליות בביתן הלאומי בתערוכה מציגות מוצרים חדשניים, המספקים מענה לטרנדים העולמיים, ובהם מזון בריאות, מזון אתני ומזון ללא גלוטן ולקטוז. אני
מאמינה כי ההשתתפות בתערוכה תסייע לחברות הגדולות והקטנות ליצור קשרים עסקיים חדשים ומשמעותיים עם שותפים עסקיים מרחבי העולם".
הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין חמדת שגיא: "בביתן ישתתפו חברות מזון ישראליות, המייצגות את כור ההיתוך של תעשיית המזון, המייצגת מיזוג בין מוצאים, עדות ודתות. התוצרת הישראלית אינה מוכרת על כל מגוון חדשנותה ואיכויותיה בגרמניה ומטרת הנספחות היא להציג אותה לשוק הצרכנים העצום בגרמניה".
ממכון היצוא נמסר כי בחודשים ינואר –יוני השנה הסתכם יצוא ענף המזון בכ-494 מיליון דולר, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-39% מיצוא הענף מיועד למדינות האיחוד האירופאי. ב-2012 הסתכם יצוא ענף המזון בכ-948 מיליון דולר, עלייה של כ-3% לעומת השנה הקודמת.