מכון הייצוא מחדש את פעילות היחידה למכרזים ולפרויקטים בינ"ל

זאת במטרה להגביר את מעורבותן של חברות ישראליות בתחום. היקף הזכיות של חברות ישראליות במכרזים ובפרויקטים בינלאומיים עומד היום על אחוז נמוך יחסית, הנאמד בכ-20 מיליון דולר בשנה


00:00 ,17.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מכון הייצוא מחדש את פעילות היחידה למכרזים ולפרויקטים בינלאומיים במטרה להגביר את מעורבותן של חברות ישראליות בתחום, כך מסר היום אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא. לדבריו, הפוטנציאל לחברות הישראליות בפרויקטים ובמכרזים בינלאומיים נאמד בעשרות מיליוני דולרים בשנה, אולם החברות הישראליות אינן ממצות אותו.

חפץ ציין כי, סך התקציב המוערך לפרויקטים ולמכרזים בינלאומיים הרלוונטיים לחברות ישראליות נאמד בכ-15 מיליארד דולר בשנה וזאת ממגוון ארגונים ומוסדות פיננסיים בינלאומיים, בהם: קבוצת הבנק העולמי, הבנק הבין-אמריקאי לשיקום ופיתוח (IADB), הבנק האירופי לפיתוח (EBRD) והאו"ם; בתוך כך היקף הזכיות של חברות ישראליות במכרזים ובפרויקטים בינלאומיים עומד על אחוז נמוך יחסית, הנאמד בכ-20 מיליון דולר בשנה.

לדברי יגאל חקון, סמנכ"ל מכון הייצוא, היחידה תסייע ליצואנים להשתלב בשוק המכרזים הבינלאומיים בדגש על מכרזים של תאגידים פיננסיים בינלאומיים ומכרזי האו"ם. במסגרת זו יאתר מכון הייצוא מכרזים רלוונטיים ויעניק ליצואנים סיוע בייעוץ ובהדרכה בנושאי השתתפות במכרזים.

כמו כן, יוענק סיוע בהגשת מסמכי המכרזים וטפסי הרישום השוני, וכן במילוי המכרז בשלביו השונים- כל זאת במטרה לאפשר ליצואנים לקבל הרשאות מקדמיות להשתתף במגוון רחב של מכרזים פוטנציאליים .בנוסף, יעניק מכון הייצוא הדרכה וייעוץ מקצועי, וכן ליווי בהגשת בקשות סיוע רלוונטיות לקרן לסקרי היתכנות של התמ"ת, ימסור מידע על פרויקטים הנמצאים בהליכי תכנון ויקשר חברות ישראליות עם חברות בחו"ל שכבר זכו בפרויקטים תוך התאמה רלוונטית לתחום עיסוקן. כמו כן, יקיים המכון סדנאות, השתלמויות ופרסומים בנושא.

מחר (18.1.11) יקיים מכון הייצוא בשיתוף עם משרד התמ"ת סמינר עסקי בנושא ההזדמנויות העסקיות בתחום הפרויקטים הבין לאומיים. בסמינר ישתתפו נציגי הבנק העולמי, הבנק האירופי לשיקום ופיתוח והבנק לפיתוח אמל"ט, אשר יסקרו את תהליכי העבודה ואת ההזדמנויות העסקיות הגלומות במכרזים ובפרויקטים של ארגונים אלה.