מהדרין ואבוקדו גרנות ישתפו פעולה בייצוא פרי האבוקדו

מהדרין מקימה יוזמה משותפת לייצוא אבוקדו עם תאגיד אבוקדו גרנות שבבעלות 39 קיבוצים ומושבים שיתופיים. אורון זיו, מנהל מהדרין בהולנד: שיתוף הפעולה יביא לשילוש נפח ייצוא האבוקדו של מהדרין


00:00 ,17.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מהדרין, יצואנית בולטת של פרי ההדר, אבוקדו ושאר פירות וירקות הקימה יוזמה משותפת לייצוא אבוקדו יחד עם תאגיד אבוקדו גרנות.

מחברת מהדרין נמסר כי, תאגיד אבוקדו גרנות הינו אגודה שיתופית חקלאית בע"מ בבעלות 39 משקי גרנות (35 קיבוצים וארבעה מושבים שיתופיים( והאגודה המרכזית גרנות בע"מ. התאגיד משרת גם משקים מאזור מרכז ודרום הארץ. בבעלות אבוקדו גרנות כ-20 אלף דונם של מטעי אבוקדו ובתי אריזה שאחראי על אריזתם של כ-30% מכלל שוק האבוקדו של ישראל, כולל 60% משוק האבוקדו האורגני.

אורון זיו, מנהל מהדרין בהולנד מסביר כי, "זו יוזמה מאוד חשובה עבורנו שתביא לשילוש נפח הייצוא הנוכחי שלנו. מטעים הפזורים ברחבי הארץ יפיקו 26 אלף טון של אבוקדו איכותי, ארוז על פי בקשה בשני בתי אריזה מתקדמים, ומשווק על ידי מהדרין".

עוד נמסר כי, בשלוש השנים הקרובות תוצרת האבוקדו של גרנות צפויה לעבור את 40 אלף הטון בשנה, כאשר מטעי החברה יגיעו למלוא הקיבולת. השנה פתחה החברה את בית האריזה החדיש שלה המשתרע על פני 6,000 מטרים רבועים. לדברי מהדרין, מדובר באחד מבין שלושת בתי האריזה הגדולים בעולם.

זיו הוסיף כי, "יחד נהפוך למייצא האבוקדו הגדול ביותר בישראל, עם אחזקה בכ-50% בייצוא האבוקדו הישראלי. שיתוף הפעולה הזה לא רק ישמר את המוניטין המצוין שלנו אלא אף ישפר אותו עוד, בכך שנספק פירות איכותיים שישראל יכולה להציע ולשווק לכל העולם".