מדינת ישראל נגד אגרקסקו

באת כוחה של המדינה עונה לדוח של מחזיקי האג"ח: ""על מחזיקי האג"ח לבדוק, קודם כל בביתם, ואחר כך להטיל דופי במדינה."


00:00 ,30.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

באי כוחה של המדינה, עו"ד מפרקליטות מחוז תל אביב מגיבים לדוח החקירה הראשוני של רו"ח ברלב שהופעל על ידי מחזיקי האג"ח והוגש ע"י נאמן אגרקסקו לעיון ביהמ"ש לפני הדיון המתקיים כעת.

בעקבות דוח החקירה הראשונית של רו"ח יהודה ברלב שהפעילו מחזיקי האג"ח של אגרקסקו עלתה אצבע מאשימה לגבי אופן ניהול החברה טרום קריסתה. הד"ר שלמה נס הצטרף לדוח והגיש אותו לעיון השופטת אלשייך טרם הדין הנערך בדקות אלו ממש.

עוד הגיש הנאמן דוח תוצאות מאסיפת הנושים. באסיפה הוחלט לדחות את הסדר הנושים אולם חשוב לציין כי מרבית הנושים הבלתי מובטחים התנגדו להסכם אך הייתה בהצבעה חלוקה מעניינת של הקולות: בעלי האג"ח ובעלי האוניות הצביעו נגד, בעוד שרוב גורף מקרב החקלאים הצביע בעד ההסדר.

אתמול הגישה המדינה את תגובתה באמצעות עוה"ד קרן יוסט מפרקליטות מחוז תל אביב המייצגת את מדינת ישראל בבית המשפט. מדוח המדינה עולים טיעונים קשים כלפי מחזיקי אגרות החוב המחזירים את האחריות למצב הקשה לפתחם: "יש לציין כי רוב הטענות הנוגעות לדוחו"ת הכספיים הן כאלה אשר היו ידועות וגולו כבר במועד ההנפקה. יש להניח כי בבדיקת נאותות פשוטה ניתן היה לבדוק את כל מדיניות הרישום, תנאי ההון ותנאים אחרים העולים מדוחו"ת החברה."

עוד כתבה עו"ד יושט כי: "למעשה, מחזיקי האג"ח בחרו לממן את החברה תוך ויתור על התנאים הנהוגים בכל חברה ציבורית שמגייסת כסף. נשאלת השאלה כיצד התקבלו ההחלטות בוועדות ההשקעות של מחזיקי האג"ח, שעה שאלו אמונים על כספם של אחרים ושעה שעל כתפם מוטלת חובת נאמנות כפולה ומכופלת."

לסיכום כותבת באת כוחה של המדינה: "על מחזיקי האג"ח לבדוק, קודם כל בביתם, ואחר כך להטיל דופי במדינה."

נראה כי הטחת הדוחות בין הגופים הנוגעים בפרשת אגרקסקו הינה חלק מהדיון המשפטי הנמשך כבר משעות הבוקר בבית המשפט בתל אביב.