מאות אלפי דולרים למימון מחקר ופיתוח עבור פרויקטים ישראלים בתחום הביומד

ארבעת הפרויקטים הוצגו בכנס BIO נערך בבוסטון. ישראל ומדינת מסצ'וסטס חתמו על הסכם מו"פ בחודש מרץ 2011


00:00 ,04.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ארבעה פרויקטים ישראלים יזכו במימון בגובה מאות אלפי דולרים כל אחד במסגרת בכנס BIO, שהתקיים לאחרונה בבוסטון. המימון יגיע מהסכם המחקר והפיתוח שנחתם במרץ 2011 בין ישראל למדינת מסצ'וסטס.

בכנס השתתף המדען הראשי אבי חסון, בליווי משלחת של 15 חברות ישראליות מובילות בתחום הביומד.

פרויקט אחד מתוך אלה שהוצגו הינו מחקר ופיתוח משותף של החברות טרנסביודיזל ופלודיזיין בנושא הפקת ביודיזל ממיקרו אצות וביוקטליזטורים. הפרויקט מאפשר הגדלת פוטנציאל המקורות הטבעיים להפקת ביודיזל ויש בו כדי לשפר את תכונות המוצר ולמזער את ייצור הפסולת.

הפרייקט השני הוא משותף לחברות צ'ק אפ ונתיאוס ועוסק בפיתוח טכנולוגיה ותהליכים לייצור כמויות גדולות של המקור הרדיואקטיבי ומנגנון ההסתרה של גלולת ההדמיה של צ'ק קאפ, המאפשרת גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.

הפרויקט השלישי הינו המשותף לחברות אימפרודיה ו-SBH ומאפשרמעקבאחרקצבהתפתחותמחלהוהערכתמצבמערכתהחיסוןבחוליםהסובליםממחלות שונות. בכך,תתאפשרהתאמתטיפולאישיונכוןלחולה.

הפרויקט הרביעי משותף לחברת STI Laser ול-Automated Medical Instrument, ועוסק בפיתוח קטטר אבלציה חדשני. הפרויקט יתמקד בפיתוח קטטר האבלציה, באמצעות זיהוי ופיתוח של מיקרו סנסורים לשימוש בקטטר האינטרהוסקולרי.

בפגישה שנערכה בין מושל מסצ'וסטס דוול פטריק לבין חסון, הביע המושל את מחויבותו לקידום שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום ההייטק והוסכם על צעדים נוספים לחיזוק שיתוף הפעולה.

חסון: "התעשייה והאקדמיה במסצ'וסטס ובישראל הן מהמובילות בעולם בתחומים מסוימים ומשלימות האחת את השנייה מבחינות רבות. אנו מאמינים שקיים פוטנציאל רב בהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות, שנובע, בין השאר, מהמעורבות האישית ומהמחויבות של המושל פטריק".