לשכת המסחר ירושלים מקדמת שיתוף פעולה עם הפיליפינים

צוותי העבודה בחנו יוזמות משותפות לקידום התיירות והמסחר. השגריר הפיליפיני: אנחנו זקוקים למשקיעים בתחומים רבים: יהלומים, הייטק, חקלאות, נדל"ן, מלונאות ועוד


12:03 ,20.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר בירושלים, דרור אטרי, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם שגריר הפיליפינים בישראל, Neal Imperial. בפגישה בין השניים, שהתקיימה בשגרירות בתל אביב, נכח גם הצוות המקצועי של שגרירות הפיליפינים בארץ, בראשם הנספחת הכלכלית של השגרירות, Joy B. Razor, וכן שמעון וינבוים, חבר לשכת המסחר וקונסול הכבוד בפיליפינים.

 

בפגישה דנו אימפריאל ואטרי על דרכים שונות להעמקת הקשר בין הפיליפינים לירושלים, ועל מגוון תכניות לקידום הזדמנויות עסקיות בתחומים שונים, בהם: הייטק, מלונאות, חקלאות, יהלומים ועוד. בעוד צוותי העבודה בחנו במקביל יוזמות משותפות לקידום התיירות והמסחר בירושלים, ובדקו אופציות ליצירת מסלולי הסמכה מקצועית, העמקת הידע המקצועי ושיתופי פעולה מבוססי צרכים מקצועיים ועסקיים.

 

אימפריאל אמר: "הפיליפינים אוהבים מאד את ישראל ואת הישראלים. יש לנו עניין גדול מאד בשיתופי פעולה עם אנשי עסקים וחברות ישראליות".

 

לדברי השגריר: "כיום המצב בפיליפינים הוא מצוין, יש פריחה כלכלית, והנשיא הנבחר, רודריגו דוטרטה, זוכה לאמון גדול בקרב הציבור. הרפובליקה הפיליפינית ערכה שינויים רבים במדיניות הכלכלית, שיעור הצמיחה בפיליפינים גבוה, דירוג האשראי שלנו השתפר. אנחנו זקוקים למשקיעים בתחומים רבים: יהלומים, הייטק, חקלאות, נדל"ן, מלונאות ועוד. זו הזדמנות עסקית מצוינת עבורנו ועבור המגזר העסקי בישראל בכלל ובירושלים בפרט".

 

אטרי הסביר: "אנחנו מעריכים כי שיתוף פעולה בינינו יניב תועלת לשני הצדדים. צריך לזכור כי 60 אחוז מאוכלוסיית העולם חיים באסיה, וממילא כוח הצריכה הגדול נמצא גם הוא בחלק זה של העולם. הכלכלה האסייתית משתלבת ומשפיעה כיום על הכלכלה העולמית, והערוץ העסקי הזה חשוב לנו הישראלים".

 

בתום הפגישה סיכמו אטרי ואימפריאל כי יפעלו לאיתור צרכי הקהילה העסקית הן בישראל - בבירה ובסביבתה והן בפיליפינים. השניים הצהירו כי בכוונתם לקדם יוזמות ופרויקטים ייעודיים להעצמת שיתופי פעולה עסקיים.

 

השגריר אימפריאל צפוי להגיע בקרוב לביקור גומלין בלשכת המסחר בירושלים.