לראשונה: בססח תבטח עסקאות יצוא לטווח בינוני בשיתוף משרד האוצר

התוכנית החדשה תאפשר לחברות ישראליות בתחום תשתיות התקשורת, חקלאות, התפלה, אנרגיה ועוד להגדיל את היקפי הייצוא, מבלי להגדיל את הסיכונים


00:00 ,03.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה, בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, תחל לבטח עסקאות יצוא לטווח בינוני בשיתוף משרד האוצר. זאת בעקבות תוכנית משרד האוצר להרחבת פעילות הייצוא הישראלי מתוך הכרה בחשיבות הייצוא כמנוע צמיחה למשק בעלות כ-2.75 מיליארד שקלים.

אחד הצעדים בתכנית החדשה הוא ערבות מדינה לעסקאות יצוא בטווח הזמן הבינוני- תוכנית Top Up-2 לפיה, לראשונה בישראל ייכנס המגזר העסקי לתחום הביטוח לטווח הבינוני בעידוד הממשלה.

מבססח נמסר כי, הביטוח החדש נועד לאפשר ליצואנים ישראלים להגדיל את היקפי הייצוא מבלי להגדיל את הסיכונים. על פי התוכנית החדשה של משרד האוצר ובססח- "Top Up 2", החברה תחל לבטח עסקאות יצוא בהן התשלום ליצואן הישראלי אמור להתקבל בטווח של עד חמש שנים מתחילת העסקה.

עוד נמסר כי, התוכנית החדשה אותה תפעיל בססח תאפשר ליצואנים ישראלים בתחומי פעילות של תשתיות תקשורת, חקלאות, התפלה, אנרגיה ועוד, להגדיל את היקפי פעילותן בחו"ל, ולהתחרות בחברות זרות, זאת מבלי להיות חשופים למצב של אי קבלת תשלום מלקוחותיהן.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, " יוזמת האוצר מאפשרת להרחיב את היקף עסקאות הייצוא מישראל, תוך חלוקת סיכונים מושכלת בין בססח ומבטחי המשנה שלה לבין המדינה". מילגרום צופה כי שילוב המגזר הפרטי בעסקאות מסוג זה בצד הפעילות החשובה של אשרא בתחום, יתרמו להגדלת היקף העסקאות, שכן במקרים רבים ביטוח סיכוני סחר חוץ מהווה תנאי לביצוע העסקה ומימונה.

מילגרום הוסיף כי, "בכוונת בססח להיעזר בפעילות זאת בידע ובניסיון שנצבר בחברת יולר הרמס – מבטח האשראי הגדול בעולם ומבעלי בססח".