לראשונה: בססח תבטח עסקאות ייצוא לטווח בינוני, בשיתוף האוצר

התוכנית החדשה אותה יזם משרד האוצר, תאפשר לחברות ישראליות בתחום תשתיות התקשורת, חקלאות, התפלה, אנרגיה ועוד להגדיל את היקפי הייצוא, מבלי להגדיל את הסיכונים


00:00 ,19.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקובות האישור שנתנה אתמול ועדת הכספים לאוצר, בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, תחל, לראשונה, לבטח עסקאות ייצוא לטווח בינוני, בשיתוף משרד האוצר.

מבססח נמסר כי, הביטוח החדש נועד לאפשר ליצואנים ישראלים להגדיל את היקפי הייצוא מבלי להגדיל את הסיכונים. על פי התוכנית החדשה של משרד האוצר ובססח- "Top Up 2", החברה תחל לבטח עסקאות ייצוא בהן התשלום ליצואן הישראלי אמור להתקבל בטווח של עד חמש שנים מתחילת העסקה.

עוד נמסר כי, התוכנית החדשה תאפשר ליצואנים ישראלים בתחומי פעילות של תשתיות תקשורת, חקלאות, התפלה, אנרגיה ועוד, להגדיל את היקפי פעילותן בחו"ל, ולהתחרות בחברות זרות, זאת מבלי להיות חשופים למצב של אי קבלת תשלום מלקוחותיהן.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "יוזמת האוצר, שקיבלה את אישור ועדת הכספים, מאפשרת להרחיב את היקף עסקאות הייצוא מישראל, תוך חלוקת סיכונים מושכלת בין בססח ומבטחי המשנה שלה לבין המדינה".

מילגרום צופה כי, שילוב המגזר הפרטי בעסקאות מסוג זה בצד הפעילות החשובה של אשרא בתחום, יתרמו להגדלת היקף העסקאות, שכן במקרים רבים ביטוח סיכוני סחר חוץ מהווה תנאי לביצוע העסקה ומימונה. מילגרום הוסיף כי בכוונת בססח להיעזר בפעילות זאת בידע ובניסיון שנצבר בחברת יולר הרמס – מבטח האשראי הגדול בעולם ומבעלי בססח.