לקראת שת"פ במחקר ופיתוח עם ברזיל

משלחת ענק בראשות מושל מדינת ריו גרנג'י דו סול, הנחשבת לאחת העשירות בברזיל, הגיעה לישראל ותחתום על הצהרת כוונות לשיתוף פעולה במו"פ עם המדען הראשי במשרד הכלכלה


00:00 ,29.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת אנשי עסקים מברזיל, בראשות מושל מדינת המחוז הברזילאית ריו גרנג׳י דו סול, מר טרסו ז׳נרו (Tarso Genro) החלה אמש (א') ביקור מקיף בישראל.

המשלחת, שביקורה מתקיים ביוזמה של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסאו פאולו ובשיתוף עם הקונסוליה הכללית של ישראל בעיר, מונה למעלה מתשעים אנשי עסקים בכירים ואנשי ממשל, לרבות את שרים לפיתוח, לחקלאות, ולמדע, חברי פרלמנט של מדינת המחוז, נציגי ארגונים כלכליים, אנשי אקדמיה, ואנשי עסקים בכירים במגוון תחומים בהם מדעי החיים, אגרו-טכנולוגיה, אנרגיה, מים, טלקום וביטחון המולדת.

יש לציין כי הביקור עומד בסימן החלטתה של ממשלת ריו גרנג'י דו סול להרחיב משמעותית את היקף ההשקעות הזרות במדינה ולעודד שיתופי פעולה עסקיים בינ״ל, בעיקר בתחומי התעשייה והטכנולוגיה, וכן בזירת המו"פ בה מהווה המדינה סמן ימני בברזיל. לשם כך היא מציעה תמריצים רחבים לחברות שיחליטו לפעול במדינה.

במהלך הביקור תערוך המשלחת סמינר עסקי עבור חברות ואנשי עסקים ישראליים המעוניינים לסחור עם מדינת המחוז. הסמינר אורגן בסיוע מכון הייצוא הישראלי. בנוסף יקיימו חברי המשלחת פגישות עסקיות עם נציגי חברות במגוון תחומים ותקיים סיורים במפעילם ברחבי הארץ. בנוסף תשתתף המשלחת בקבלת פנים בבית השגרירה הברזילאית.

במהלך הביקור יקיים המושל ג'נרו פגישת עבודה עם שר הכלכלה, נפתלי בנט, וכן יחתום היום, יום ב', על הצהרת כוונות לקראת הסכם לשיתוף פעולה במו"פ עם המדען הראשי. ההסכם עצמו יתווסף להסכמים נוספים במו"פ תעשייתי בין ישראל לבין מדינות נבחרות בברזיל כדוגמת סאו פאולו והוא צפוי לעבות את מערך שיתוף הפעולה הקיים ולאפשר פלטפורמת תמיכה לחברות ישראליות וברזילאיות המעוניינות לפתח יחדיו מוצרים ושירותים בעלי רמת חדשנות טכנולוגית גבוהה. יישום ההסכם יעשה במסגרת התוכנית הדו לאומית עם ברזיל באמצעות מתימו"פ, הסוכנות לשיתוף פעולה בינלאומי של המדען הראשי.

המדען הראשי, אבי חסון ברך על היוזמה ואמר כי "חתימה על הצהרת הכוונות מול מדינת ריו גרנג'י דו סול מרחיבה את ההזדמנויות לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות וברזילאיות". לדבריו, "מדינת ריו גרנג'י דו סול הינה אחת המדינות החשובות בברזיל לקידום החדשנות, המחקר והפיתוח. לפיכך, הפוטנציאל לשיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות מהמדינה הינו רב. חברות ברזילאיות מכירות בחדשנות הישראלית ככזו המעניקה ערך מוסף ליכולות הפיתוח והייצור שלהן. "

רועי רוזנבלט ניר, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בסאו פאולו ציין: ״הגעתה של משלחת רמת-דרג כה גדולה ומגוונת ממדינת ריו גרנג׳י דו סול, אחת המדינות העשירות והמפותחות בברזיל, היא תוצאה של הרחבת הפעילות של הנספחות הכלכלית בברזיל, בשיתוף עם הקונסוליה בסאו פאולו, למדינות נוספות בעלות פוטנציאל כלכלי חשוב בברזיל, אליהן טרם הגיעה נוכחות ישראלית משמעותית. מדובר, לפיכך, בהזדמנות יוצאת-דופן ליצואן הישראלי להכיר ולחדור שווקים חדשים בברזיל, אשר משוועים לשיתופי פעולה בינלאומיים ומציעים תמריצים לחברות שיעשו כן. אני בטוח שהביקור הזה יהווה אבן דרך בהידוק הקשרים הכלכליים-מסחריים בין ישראל למדינה מעניינת זו״.