למעלה ממחצית ארגוני החקלאים מעוניינים בשת"פ עם רוכש אגרקסקו

במכתב המייצג למעלה ממחצית ארגוני המגדלים מביעים החקלאים עניין בהמשך תפקודה של אגרקסקו כ'עסק חי' והם עושים מאמצים על מנת לסייע לשימור פעילותה בתקופת ההקפאה. מחזיקי אג"ח אגרקסקו לנאמן אגרקסקו: לקיים חקירה לבדיקת התנהלות החברה


00:00 ,19.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ממכתב מבא כוח המייצג למעלה ממחצית ארגוני החקלאים לד"ר שלמה נס, נאמן חברת אגרקסקו עולה כי "לחקלאים יש עניין רב בהמשך תפקודה והפעלתה של אגרקסקו כ'עסק חי'".

מאגרקסקו נמסר כי בשבוע האחרון פעל ד"ר נס לקבל את הסכמת המגדלים לפיה יוקצו להם חלק ממניות החברה במסגרת כניסת המשקיע החדש לחברה, תמורת התחייבותם להמשך עבודה עם החברה בשיווק התוצרת החקלאית. פעילות זאת נעשתה במטרה להבטיח את עתידה של החברה ולשפר את מצבם של המגדלים, וכן את הכדאיות ברכישתה עבור משקיע פוטנציאלי. המשך הפעילות המובטח של החברה עם המגדלים יוצר אינטרס משותף, ארוך טווח, שצפוי להועיל לשני הצדדים, החברה והמגדלים.

במכתב נאמר מפורשות כי: "בקרב החקלאים התגבשה מסה קריטית של מגדלים המעוניינים לשתף פעולה עם כל רוכש פוטנציאלי במסגרת החברה החדשה ואף לנסות לגבש הסכמות לגבי אופי שיתוף הפעולה לאחר רכישת החברה ופעילותה". המדובר בארגוני מגדלי הירקות, הפירות, הפרחים (יח"מ) והתבלינים המייצגים למעלה ממחצית מהארגונים העובדים עם החברה.

ד"ר שלמה נס, נאמן אגרקסקו: "ההירתמות העקרונית של החקלאים חשובה ביותר, גם למהלך המכירה וגם לעתיד. החקלאים יקבלו ערך נוסף כבעלי מניות בחברה וכמשווקים דרכה".

מחזיקי אג"ח אגרקסקו לנאמן אגרקסקו: לקיים חקירה לבדיקת התנהלות החברה 

הגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח אגרקסקו פנו לשר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת שלום שמחון ושרת החקלאות אורית נוקד. החוב למחזיקי אגרות החוב, רובם כספי עמיתים, גמלאים ומבוטחים בקופות גמל וקרנות פנסיה עומד על 150 מיליון שקל. בפניה, באמצעות עורכי הדין אבריימי וול ויורם בונן ממשרד עורכי הדין פישר, בכר, חן וול אוריון ושות' כותבים מחזיקי האג"ח: "מרשינו רואים במדינת ישראל ובשלוחיה אחראים לשערוריית אגרקסקו ולכל נזק שייגרם למחזיקי אגרות החוב, לגמלאים, לעמיתים ולמבוטחים".

עורכי הדין מוסיפים: "התנהגותה המקוממת של המדינה נוכח קריסת אגרקסקו יוצרת משבר אמון עמוק ורחב בין המדינה לבין השוק המוסדי כולו. היא שומטת את הבסיס מתחת למנגנון באמצעותו מבקשת המדינה לממן פעילות של חברות בבעלותה בשוק המוסדי, במקום מתקציב המדינה. לא רק חובן של המדינה ואגרקסקו למחזיקי אגרות החוב מונח על הכף, כי אם אמינותן של המדינה והחברות שבבעלותה והמוניטין שלהן כלוות בשוק ההון".

בפניה מציינים עוד עורכי הדין וול ובונן: "המסך מאחוריו מנסה המדינה להסתתר הוא שקוף וטענותיה נגלות דרכו במלוא מערומיהן. עצם כניסתה של חברה המצויה בבעלות ובשליטה של המדינה לחדלות פרעון היא אירוע שאינו מתקבל על הדעת".

עוד נמסר כי שבישיבה שקיימו מחזיקי אגרות החוב וממנה יצאו הגופים המוסדיים בקריאה לנאמן נס, לפעול בנחישות לקיום חקירה מקיפה בנושא התנהלות חברת אגרקסקו והסיבות שהובילו אותה למצבה הנוכחי.