להקשות על המדינה להטיל היטלים על הייבוא

שרי הכלכלה והאוצר הקימו צוות בינמשרדי שתפקידו להסיר חסמי יבוא המונעים תחרות בשוק ומעלים את יוקר המחיה בישראל


00:00 ,27.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שרי הכלכלה והאוצר הודיעו, במסגרת דיון קבינט יוקר המחיה, על הקמת צוות בינמשרדי להסרת חסמי ייבוא שיש בהם להוזיל את יוקר המחייה ולהגביר את התחרותיות במשק.

בראשות הצוות יעמדו מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג וסגן הממונה על התקציבים באוצר יונתן רגב.

בפתח הישיבה אמר נפתלי בנט, יו"ר הקבינט הממשלתי למאבק ביוקר המחיה: "יקר בישראל. מוצרים שעולים באינטרנט כמה עשרות שקלים, עולים בישראל מאות ולעתים אלפי שקלים. אספירין, לדוגמא, עולה בישראל פי שלוש ממדינות במערב. המשימה שלנו היא פתיחת חסמי ייבוא. ניתן להסתכל על המצב כצינור או כעורק. מדובר במאות חסמים שעלינו לצנתר בכדי לאפשר לייבוא לזרום ללא חסמים ולהתחרות במוצרים קיימים בשוק ובכך לייצר תחרותיות לרווחת הצרכנים.

"אנו מביאים בפני הוועדה הצעת החלטה להקשות על המדינה להטיל היטלים על הייבוא. כיום קיימים היטלים שרשאית המדינה להטיל כדי למנוע היצף ולסייע לתעשייה המקומית. אנחנו נדאג שלפני החלטה נמהרת להגן על תעשייה מקומית, יילקחו בחשבון גם שיקולים הנוגעים לעורר המחייה והאינטרסים של הצרכנים".

שר האוצר יאיר לפיד אמר בישיבה: "בעוד שבעשור האחרון עלה התוצר הריאלי ב-24%, השכר הריאלי עלה רק ב-2%. מעמד הביניים שואל עצמו מדוע הוא לא רואה שום דבר מכל העושר הזה שהוא מייצר. אנו מחויבים להורדת יוקר המחיה. נעבור מוצר מוצר, חנות חנות, עד שנעשה זאת".

שני השרים הינחו את חברי הצוות הבינמשרדי להסרת חסמי ייבוא לפעול במלוא המרץ, במהירות וביעילות במטרה להביא לתוצאות והסרת חסמים מהר ככל הניתן, לדווח מעת לעת על התקדמות הצוות לקבינט ובמידה ותהיינה המלצות - להביא אותן במסלול מהירלאישור.

בנט: "לא ניתן להפריז בחשיבותה של המשימה להפחתת יוקר המחיה בישראל. חבר'ה עוזבים את הארץ כי פשוט יקר כאן מדי".