לאחר שנתיים: צפי לגידול בפעילות החברות הרב-לאומיות בחו"ל ברבעון השנה של השנה

על פי מדד שנערך במחלקה למחקר כלכלי באגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים, הגידול צפוי לאחר שהמדד זינק ב-11.2 נקודות וחצה את קו ה-100 נקודות


00:00 ,12.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות התעשייה להן פעילות יצרנית בחו"ל (חברות רב-לאומיות) צופות גידול מהיר בפעילותן ברבע השני של השנה לאחר נסיגה בפעילותן בתחילת 2013.

הצפי של החברות כולל גידול חד בתפוקת המפעלים בחו"ל, לצד עלייה ניכרת במצבת העובדים וגידול בהשקעות. כך עולה ממדד חברות התעשייה הרב-לאומיות, שנערך על ידי המחלקה למחקר כלכלי באגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים.

המדד מבוסס על הדיווחים והתחזיות של 53 חברות תעשייה ישראליות שלהן פעילות יצרנית בחו"ל. המדד משקלל בתוכו את דיווחי התעשיינים לגבי התפתחות התפוקה, המועסקים וההשקעות במפעלים בחו"ל.

המדד, המשקף את ציפיות החברות הרב-לאומיות לרבעון השני של השנה, זינק ב-11.2 נקודות, וחצה את קו ה-100 נקודות, המפריד בין נסיגה להתרחבות. צפי לגידול כה מהיר בפעילות החברות הרב-לאומיות לא התרחש בפועל זה קרוב לשנתיים ברציפות.

לפי סקר הציפיות בתעשייה לחודשים אפריל-יוני 2013, קיים צפי לגידול בפעילות בחודשים הקרובים גם בקרב חברות התעשייה המקומיות להן אין פעילות יצרנית בחו"ל. אולם גידול זה הנו מתון יחסית.