כתר פלסטיק זכתה באות היצואן המצטיין לשנת 2013

בבית הנשיא נערך טקס אות סחר החוץ של מדינת ישראל בקטגוריות תעשיות מסורתיות, עתירות ידע ויהלומים וחברה רב-לאומית נבחרת


10:58 ,25.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס שהתקיים אתמול (ד') בבית הנשיא בהשתתפות בכירים במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, נציגי הארגונים הכלכליים המרכזיים במשק ובכירי החברות היצואניות המצטיינות, הוענק פרס אות סחר החוץ של מדינת ישראל.

 

במסגרת הטקס הוענקו פרסים לזוכים בקטגוריות השונות: תעשיות מסורתיות, תעשיות עתירות ידע וענף היהלומים, פרס היצוא ופרס החברה הרב-לאומית הנבחרת לשנת 2013.

 

פרס היצוא לשנת 2013 הוענק לחברת כתר פלסטיק בע"מ. הפרס מוענק ליצואן אחד, שתרם תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי וכן למיצובה ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית בשווקים בחו"ל לאורך שנים.

 

תואר החברה הרב- לאומית הנבחרת לשנת 2013 הוענק לחברת אפלייד מטיריאלס. פרס זה מוענק לחברה זרה אחת הפועלת בארץ, שפעילותה תרמה משמעותית ליצוא הישראלי.
 

היצואניות המצטיינות הזוכות מקרב התעשיות המסורתיות: א.משי תעשיות קוסמטיקה (יצואן קטן); כפרית תעשיות (1993) בע"מ( (יצואן בינוני); מיטרוניקס בע"מ (יצואן גדול).

 

בתחום תעשיות עתירות ידע הזוכות הן: לומוס בע"מ (יצואן קטן); אף רובוטיקס רכישות בע"מ (יצואן בינוני); טורבין ג'ט בע"מ (יצואן גדול).

 

בתחום תעשיות היהלומים הזוכה היא נירו דיאמונדס ישראל (1987) בע"מ.

 

בטקס אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "אתם, היצואנים המצטיינים, סמל ומקור השראה לכולנו. מבצע 'צוק איתן' רק המחיש לכולנו את רצינות האיומים של גורמים שונים בעולם, המבקשים להחרים תוצרת ישראלית. אתם היצואנים נמצאים בקו האש הראשון".

 

שר הכלכלה נפתלי בנט: "הייצוא הישראלי מהווה נדבך מרכזי בעוצמתה הכלכלית של המדינה וצמיחתה. היצירתיות הישראלית היא זו שמביאה להישגי התעשייה הישראלית, הן מבחינת איכות התוצרים, והן מבחינת האפשרות לפרוץ לשווקים חדשים ולהעמיק את החדירה בשווקים קיימים".

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "משרד הכלכלה ומינהל סחר חוץ שמחים וגאים על ההזדמנות להוקיר ולציין לשבח את היצואנים והמשקיעים על תרומתם ופועלם לבניית התעשייה ולביסוס תדמיתה של ישראל, כמי שמשכילה להיערך למגמות ולאתגרים של הכלכלה העולמית ולספק פתרונות יצירתיים ומפתיעים באמצעות החברות הישראליות. הפרסים המוענקים אינם רק ציון הערכה לעבר, כי אם קריאה לחתירה להישגים בעתיד".

 

מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה נחום איצקוביץ: מרכז ההשקעות גאה כי שבעה מתוך שמונה זוכות פרס היצואן המצטיין הינן חברות אשר הסתייעו בקבלת מענקים או הטבות מס ממרכז ההשקעות".

 

כשבועיים לאחר הטקס בבית הנשיא תיערך במעמד שר הכלכלה בנט וביוזמת מינהל סחר חוץ ועידת סחר החוץ של ישראל. לאור ההכרה בחשיבות גיוון שווקי היעד של היצוא הישראלי וחיוניות גיוון זה לעתידה הכלכלי של ישראל.