כיצד לחדור לשוק של 17 מיליארד דולר בשנה?

משרד הכלכלה, בשיתוף מכון הייצוא, קיים היום סמינר ליצואני קוסמטיקה במטרה לעזור להם להתמודד עם אתגרי החדירה לשוק הסיני


00:00 ,07.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (א') יקיים מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, בשיתוף מכון היצוא הישראלי, סמינר מקצועי בנושא רישום מוצרי קוסמטיקה בסין. הסמינר יעסוק בפוטנציאל השוק בסין, דרכי החדירה, ההיבטים הרגולטוריים בתהליך הרישום ועוד.

בסמינר תציג לושה ניו מחברת הייעוץ אפקו (APCO) סקירה של שוק הקוסמטיקה בסין וכן את ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בפעילות בו. בנוסף יעביר אלירן אלימלך, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בבייג'ינג, הרצאה בנושא רישום מוצרי קוסמטיקה בסין. ההרצאה תתמקד בשחקנים הרגולטוריים המרכזיים, המסגרת החוקית, ובתהליך הרישום. לבסוף יתקיים פאנל של חברות קוסמטיקה.

הסמינר מהווה נדבך נוסף במאמץ של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לפעול להעמקת קשרי הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי עם סין, שהוגדרה כמדינת יעד לייצוא ישראלי. במסגרת זו פועל המינהל כדי לסייע לתעשיין הישראלי למצות את הפוטנציאל הגלום בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

אלימלך: "בשנים האחרונות ענף הקוסמטיקה בסין משנה את פניו בצורה משמעותית והופך משוק מקומי וקטן, לשוק מתפתח, בעל סממני צמיחה הולכים וגדלים. תהליך זה מתרחש הודות לשתי סיבות עיקריות: הסרת חלק ממגבלות היבוא, ועליה ברמת החיים. מוצרי קוסמטיקה המיובאים לסין נדרשים באישור יבוא רשמי ותעודת רישום המוצר ב-SFDA State Food and Drugs Administration)) - הגוף הממשלתי האמון על אישור שיווקם של מוצרי קוסמטיקה מיובאים. הליכי הרישום הינם ארוכים ומסועפים, אולם עבודה נכונה מול ה- SFDA, יכולה לקצר באופן ניכר את זמני החדירה לשוק ולצמצם את העלויות עבור היצואן".

במשרד הכלכלה מציינים כי המינהל לסחר חוץ מפעיל ארבע נספחים מסחריים בסין: בבייג'ינג (שניים), בשנגחאי ובגואנגז'ו. הנספחים מסייעים בפיתוח ובקידום קשרים עסקיים בין חברות ישראליות וסיניות, סיוע לתעשיינים ישראלים המעוניינים להכיר לעומק את השוק הסיני וההזדמנויות העסקיות הקיימות בו, איתור מפיצים או שותפים עבור חברות ישראליות בסין ומידע הנוגע לדרכי התמודדות עם הרגולציה עם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

בשנת 2011 הסתכמו מכירות הקוסמטיקה בסין ב-17.7 מיליארד דולר, המשקפים גידול של 18.7% לעומת 2010. היקף ייצוא תכשירי הקוסמטיקה ומוצרים נלווים מישראל לסין הסתכם ב-2011 ב-3.7 מיליון דולר. כ-20% משוק הקוסמטיקה בסין מורכב מחברות מקומיות והיתר מבוסס על מיזמים משותפים של חברות סיניות עם חברות זרות ונשלט למעשה על ידי מותגים זרים.