ישראל וד' קוריאה הכריזו על פתיחת מו"מ להסכם אס"ח

הצדדים שואפים להסכם שיכלול הסרה של מרבית המכסים כמו גם מניעה והסרה של חסמי סחר לא-מכסיים. סבב השיחות הראשון יתקיים בעוד כחודש בסאול


11:54 ,24.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל ודרום קוריאה הכריזו היום על פתיחת המו"מ להסכם אזור סחר חופשי (אס"ח). סגן שר התעשייה, המסחר והאנרגיה של דרום קוריאה, Mr. Tae Hee Woo, נפגש הבוקר עם מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, ודן עמו בדרכים להגברת היקף הסחר וההשקעות בין המדינות.

 

הביקור מתקיים לאחר שהושלמו כל ההליכים לפתיחה במו"מ בין המדינות, בתום עבודה מאומצת של הצדדים ובחינת כדאיות ההסכם והשפעתו על יחסי הסחר בין המדינות.

 

השניים ציינו בפגישתם כי מדובר בשתי כלכלות משלימות וכי קיים פוטנציאל רב לקידום שיתוף הפעולה במספר תחומים, בהם תעשיית ההייטק, טכנולוגיות חדשניות, חקלאות, מו"פ תעשייתי ועוד. לאור זאת, הצדדים מאמינים כי הסכם אזור סחר חופשי יהווה תשתית טובה להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי. לאחר סיום התהליכים הפנימיים לאישור פתיחה במו"מ, המפגש הראשון ייערך בעוד כחודש בסאול, בירת דרום קוריאה, כאשר הצדדים הביעו תקווה כי ההליך יתקדם במהירות.

 

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה ציין: "הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לדרום קוריאה יהווה אבן דרך משמעותית ביחסי המסחר בין המדינות ובעל פוטנציאל כלכלי משמעותי עבורן, ובנוסף, בעל משמעות רבה ליחסיה הכלכליים של ישראל מול מדינות אסיה בכלל." פתיחת המו"מ מגיעה לאחר פעילות מאומצת של המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם שגרירות ישראל בסאול, בראשות אורי גוטמן.

 

הצדדים הדגישו בפגישתם היום את החשיבות לכינון הסכם נרחב ומעמיק ככל האפשר, שיכלול הסרה של מרבית המכסים כמו גם מניעה והסרה של חסמי סחר לא-מכסיים, בהתאם לכללי ארגון הסחר העולמי (ה-WTO). המו"מ על ההסכם ינוהל על ידי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ובשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים, ויכסה, בין היתר, נושאים כמו סחר בסחורות, סחר בשירותים, השקעות ושיתוף פעולה כלכלי.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי: "דרום קוריאה היא שותפת סחר חשובה של ישראל באסיה, עם היקף סחר של 1.7 מיליארד דולר בשנת 2015. הייצוא הישראלי לקוריאה ממשיך לגדול והגיע לסך של 578 מיליון דולר בשנת 2015 ואנו רואים בשוק זה פוטנציאל גדול. עם חתימה על הסכם אס"ח בין ישראל לקוריאה אנו מצפים שמספרים אלו עוד יגדלו לתועלת שני הצדדים"