יש משבר, הישראלים באים

13 חברות ישראליות מציגות פתרונות טכנולוגיים בתערוכה הגדולה מסוגה בעולם בטקסס בתחום הגז והנפט, ענף שנמצא במשבר


11:13 ,06.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

 

13 חברות ישראליות מציגות בימים אלה פתרונות וטכנולוגיות בתחום הגז והנפט בתערוכת OTC, האירוע הגדול בעולם בתחומי קידוח, הפקה, חיפוש והגנה על הסביבה עבור תעשיות הגז והנפט, המתקיימת מידי שנה ביוסטון, בטקסס.

 

בביתן הלאומי שהקימו מכון היצוא ומינהל סחר חוץ בשיתוף לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, מציגות החברות הישראליות טכנולוגיות חדשניות להתייעלות וטיפול במים, פתרונות לדליפות נפט בים, טכנולוגיות קידוח ועוד.

 

לביתן צפויים להגיע נציגים בכירים של חברות בינלאומיות מובילות בתחום האנרגיה, שיקיימו מאות מפגשים עסקיים מתואמים מראש עם החברות הישראליות.

 

נוסף על הפגישות שיתקיימו בתערוכה, יזמו הנספחות המסחרית ומכון היצוא שני ימי טכנולוגיות עם חברות אמריקאיות מובילות בתעשיית הנפט והגז במהלכם יפגשו מקבלי החלטות של החברות האמריקאיות והישראליות ויבדקו אפשרויות לשיתופי פעולה. 

 

מנהל ענף המים במכון היצוא ניב מורג: "חברות הנפט והגז הבינלאומיות מתמודדות כיום עם הירידה במחירי הנפט ומחפשות דרכים להוזלת עלויות. החברות הישראליות יודעות לבצע זאת, על ידי ייעול התהליך ושימוש חוזר במים, ועל כן הן מעוררות התעניינות רבה. בנוסף, תעשיית הנפט והגז העולמית צפויה לצמוח בקצב גידול ממוצע של כ- 6%-8% בשנה ולהגיע בשנת 2018 להיקף של כ-4 טריליון דולר. החברות הישראליות הינן בעלות ידע נרחב וטכנולוגיות בשלות בתחום המים, שיסייעו לחברות הגז והנפט להפחית את הנזק הסביבתי הנגרם כתוצאה מפעילותן".

 

הנספחת המסחרית של מינהל סחר חוץ ביוסטון מיכל נידם –וקסמן: "זו השנה השלישית שהנספחות המסחרית ביוסטון מובילה את הפעילות בתערוכת ה-OTC, וניתן לראות כי הנוכחות הישראלית, כמו גם היקף הפגישות המתואמות בתערוכה ומחוצה לה, גדלות מידי שנה. אנו חווים היענות חיובית והתעניינות רבה מקרב ענקיות הגז והנפט האמריקאיות לקיים פגישות עם החברות הישראליות ולהכיר לעומק את מוצריהן. לאור המשבר בשוק הנפט שחוותה הכלכלה העולמית, חברות הגז והנפט הגדולות מחפשות היום יותר מתמיד פתרונות יעילים וזולים ופתוחים יותר לחדשנות".