מנתוני מכון היצוא עולה כי יצוא המצות בשנת 2011 הסתכם בכ- 13.1 מיליון דולר, עלייה של כ 2.5% לעומת שנת 2010.
על פי הנתונים, השוק העיקרי לייצוא מצות בשנת 2011 הוא ארצות הברית, שסך היצוא אליה הסתכם בכ-7 מיליון דולר, ירידה של 7.5% לעומת שנה קודמת, וסך הכל כ-52% מסך יצוא המצות.
כלכלן במכון היצוא איתי זהוראי הסביר את הירידה בייצוא לארצות הברית בהגדלת הרכישות ממפעלים מקומיים לייצור מצות בארצות הברית כתוצאה משחיקת כושר התחרות של יצרני המצות מישראל, שנבעה מתיסוף השקל מול הדולר במחצית הראשונה של 2011 לעומת המחצית הראשונה של 2010.
השוק השני בגודלו לייצוא מצות הוא איטליה (10% מסך היצוא), עם 1.3 מיליון דולר, עלייה של כ- 10% לעומת 2010. בריטניה (9% מהיצוא) היא היעד השלישי בגודלו לייצוא מצות, עם כ-1.2 מיליון דולר, עליה של 15% לעומת 2010.
בחלוקה על פי גושי סחר: יצוא המצות לארצות וקנדה בשנת 2011 ירד בכ-5% והסתכם בכ- 7.5 מיליון דולר, 57% מסך יצוא המצות; יצוא המצות לאיחוד האירופי גדל בכ- 9% והסתכם בכ-4 מיליון דולר (30% מסך היצוא); היצוא לאפריקה עלה בכ- 64%, לכ-638 אלף דולר והיווה כ-5% מסך היצוא; היצוא לאמריקה הלטינית גדל בכ-16% והסתכם בכ-432 אלף דולר (3% מסך היצוא); היצוא לאוקיאניה עלה בשיעור של 1.5% והסתכם בכ-312 אלף דולר (2% מסך היצוא); היצוא לאסיה עלה בכ- 178% והסתכם בכ- 83 אלף דולר, (אחוז 1 מסך היצוא).
בשנת 2011, ייצאה ישראל מצות לכ-53 מדינות ברחבי העולם. בין יתר המדינות נרשם יצוא למדינות: אזרביג'אן, אוזבקיסטאן, ניג'ר, ניגריה, אוגנדה, קניה, קמבודיה, אל-סלבדור, מקדוניה, ליבריה, הפיליפינים, מלזיה וסינגפור - משם מועברים משלוחי המצות גם לאינדונזיה.