משרד הכלכלה שם לו כיעד להגדיל את היקף המכירות של חברות ישראליות בחו"ל. לפיכך, השיק המשרד, באמצעות מינהל סחר חוץ, תוכנית חדשה בשם "כסף חכם", המעניקה ליווי מקצועי וסיוע בגובה 50 מיליון שקל לחברות המשווקות לחו"ל, במטרה להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות של החברות המשתתפות בתוכנית לעד שני שווקי יעד.
התוכנית מבוססת על יצירת תהליך ממוקד ומעמיק של החברות בשווקי יעד ותכלול אבני דרך על פי לוחות זמנים מוגדרים, לפרק זמן של שנתיים, עם אפשרות להארכה לשנה נוספת. החברות המשתתפות בתוכנית יזכו לליווי של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה, יועצים שיווקיים וגופים מקצועיים נוספים. היקף התמיכה הכספי המרבי לו תזכה כל חברה הוא 500 אלף שקל.
המקצה הראשון הסתיים בחודש אוקטובר ומייד בסיומו נפתח המקצה השני לתוכנית "כסף חכם", שיסתיים בסוף שנת 2014. במסגרת מקצה זה יתקיים גם "מקצה ייעודי לאוכלוסייה הערבית" בשיתוף עם הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה. המקצה הייעודי יאפשר לעודד חברות להתמודדות על קבלת סיוע בתנאי סף נוחים יותר ושיעורי תמיכה מוגדלים.
מנהל מינהל סחר חוץ אוהד כהן: "אנו ממשיכים ופותחים את המקצה השני, על מנת לאפשר לחברות יצואניות נוספות לקבל סיוע עוד בשנת 2014 לטובת פעילות שיווקית בשווקי חו"ל. במקצה זה נייחד גם תקציב ייעודי לחברות מהמגזרים הערבי, הדרוזי והצ'רקסי, במטרה לעודד ולסייע בפעילות חברות אלה בשווקים הבינלאומיים".
אימן סייף, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי במשרד ראש הממשלה: "החסמים המשמעותיים ביותר העומדים בפני בעלי עסקים מהמגזר הערבי שמעוניינים לכנס פעילות בינלאומית, הם העדר ידע, קשרים עסקיים מתאימים וההון הנדרש לקידום מהלך זה. המקצה הייחודי בתוכנית כסף חכם בא לתת מענה לצרכים הייחודים של עסקים במגזר ולסייע להם לפרוץ לשווקים בינלאומיים ולהגביר את הפעילות הכלכלית. הדבר ישפיע באופן חיובי על הפיתוח הכלכלי והשילוב הכלכלי של אוכלוסיית המיעוטים במדינת ישראל".