בימים האחרונים פרסם משרד הכלכלה קול קורא להגשת בקשות לתוכנית סיוע, במסגרתה זכאיות חברות ישראליות העומדים בקריטריונים ליהנות מסיוע תלת-שנתי להקמת נציגות שיווקית בהודו ובסין.
במסגרת התוכנית ניתן לקבל השתתפות במימון של עד 50% מסך ההוצאות שנועדו להקמת נציגות שיווקית במדינות היעד.
הקול הקורא פורסם לאחר ביצוע בחינה מעמיקה של תנאי ההשתתפות בתוכנית, ובעקבותיה הורחב מעגל החברות הזכאיות להגיש מועמדות וכן עודכנו נהלי התוכנית, לשם התאמתם באופן מרבי לצרכי החברות המעוניינות לקדם את פעילותן בהודו וסין.
בין השינויים, הורד רף ההשתתפות מחברות בעלות ייצוא כולל, של החל מ-20 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל, באופן המאפשר הרחבה של מעגל החברות הרשאיות להגיש מועמדות להשתתפות בתוכנית הסיוע.
התוכנית מופעלת ומנוהלת על ידי מערך כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ובשיתוף משרד האוצר. במסגרת התוכנית פועל מינהל סחר חוץ להגדלת מספר היצואנים והעמקת נוכחותן ופעילותן של חברות ישראליות בשווקים עתירי ההזדמנויות האלו, ועל ידי כך לחזק את התעשייה בישראל ולהקנות לה אפיקי צמיחה בני קיימא. סך התמיכה הממוצעת לחברה הזכאית לסיוע במסגרת התוכנית עומד על כ-1.5 מיליון שקל.
התוכנית פרסמה עד כה שלושה קולות קוראים לחברות ישראליות. 50 בקשות מתוך 115 שהוגשו לתמיכה במסגרת התוכנית זכו בתמיכה תקציבית, 25 מתוך הבקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בהודו ו-25 בקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בסין. התמיכה התקציבית הממוצעת לכל אחת מהבקשות עומדת על כ-1.5 מיליון שקל.
הבקשות שאושרו הן מתחומים מגוונים, המייצגים את כלל התעשייה בישראל – לרבות: תקשורת וסלולר, בריאות, חקלאות, HLS חינוך טכנולוגי, תעשייה כבדה, ביוטכנולוגיה ועוד.
סמנכ"ל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח הפעילות מול השווקים המתפתחים במזרח, בדגש על הודו וסין, הצפויים להוות בשנים הקרובות שווקי יעד מרכזיים לפעילות עבור חברות ישראליות".