לאור הביקוש למוצרים, המוניטין של התמרוקים ומוצרים הקוסמטיקה הישראלים בעולם וחסמי כניסה פשוטים יחסית, קיימת פעילות צומחת של יזמים המפתחים מוצרים חדשים, המתמקדים בפיתוח ושיווק, בעוד הייצור מתבצע בקבלנות משנה אצל מפעלים מאושרים לייצור התמרוקים.
על פי הערכות מינהל סביבה וכימיה במשרד התמ"ת, היקף המכירות הכולל של יצרני התמרוקים בארץ עומד על כמיליארד דולר. יצוא מוצרים קוסמטיים מישראל צמח בשנת 2012 ב-13.5% בהשוואה ל-2011 והגיע ל-316.4 מיליון דולר. בשנת 2012 הגיע מספר היצואנים ל-90 חברות, מתוכן שמונה יצואנים בהיקפים של מעל ל-10 מיליון דולר כל אחד, שתורמים ל-66% מהיקף הייצוא הענפי; 17 חברות שמייצאות 2-10 מיליון דולר כל אחת מהוות כ 27% מהיקף הייצוא; 15 חברות שמייצאות 0.5-2 מיליון דולר כל אחת מהוות כ 5% מהיקף הייצוא.
בשנת 2012, 41% מהייצוא יועד לצפון אמריקה, 27% לאיחוד האירופאי, 16% למרכז ומזרח אירופה, 6% לאסיה, 2% לאוקיאניה, 2% לדרום אמריקה.
המדינה המובילה כמדינת יעד לייצוא הישראלי היא ארצות הברית (37%), אחריה רוסיה (11%), אנגליה (5%), גרמניה (5%), קנדה (4%), צרפת (4%), אוקראינה (4%), יפן(2%), הולנד (2%), אוסטרליה (2%) ונורבגיה (2%).
למרות הנתונים המרשימים בכל הנוגע לייצוא הקוסמטיקה הישראלית לחו"ל, מינהל כימיה וסביבה בתמ"ת מפרסם נתונים גם על הייבוא הרב של איפור לישראל, שהסתכם ב-2012 ב-251.1 מיליון דולר, ירידה של 8% בהשוואה ל-2011.
רוב מוצרי הקוסמטיקה יובאו ממדינות האיחוד האירופאי (79%), אחריהן מדינות צפון אמריקה (11%), מדינות אסיה (3%), מדינות אפט"א (3%), ושאר אירופה (3%). הארצות העיקריות ביבוא הן: צרפת (43%), גרמניה (12%), ארה"ב (10%), איטליה (8%), אנגליה (5%), ספרד (4%), שוויץ (3%), טורקיה (2%), בלגיה (2%), שבדיה (2%), סין (2%). אין שינויים בחלוקה זו בשנים האחרונות.
זאב ברל, סגן מנהל מינהל כימיה סביבה ופיתוח בר קיימא במשרד התמ"ת: "בשנת 2012 הופעלו כלים רבים שנועדו לסייע בקידום ענף הקוסמטיקה הישראלי. מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת טיפלבבקשות להקמה והרחבה של מפעלים, היחידה לאזורי פיתוח דאגה להקצאת מגרשים להקמת מפעלים באזורי הפיתוח בפריפריה ובלשכת המדען הראשי העניקו משאבים ניכרים שסייעו בקידום המחקר והפיתוח. בנוסף, הקרן לקידום השיווק לחו"ל מטעמה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, סייעה לחברות הישראליות להקים מאגדים שיווקיים ושלוחות שיווקיות במדינות היעד לייצוא, שעה ששיתוף פעולה פורה בין מערך הנספחים המסחריים במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת למכון היצוא הישראלי, הוביל להשתתפות מרשימה של חברות קוסמטיקה ישראליות בתערוכות ענפיות בינלאומיות".