חברת האייר הסינית תפיץ מכשיר מציל חיים של חברה ישראלית

המכשיר של חברת Inovytec מספק מענה ראשוני להצלת חיים. הקשר בין החברות נוצר בביתן של מכון היצוא ומשרד הכלכלה בתערוכה רפואית ב-2013


11:49 ,09.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית האלקטרוניקה הסינית האייר (Haier) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Inovytec הישראלית, המפתחת את מכשיר הדור הבא ברפואת חירום טרום בית חולים.

 

שיתוף הפעולה צפוי לאפשר לחברת הסטארט אפ הישראלית כניסה לשוק רפואת החירום הסיני הצומח, עם פוטנציאל המוערך בכ-500 מיליון דולר, כשמכשירים מצילי חיים פרי פיתוח ישראלי יוצבו בלמעלה מ-900 אלף מרכזים רפואיים בשלב ראשון.

 

הקשר העסקי הראשוני בין החברות נוצר ביוזמת מכון היצוא והנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בבייג׳ינג, במסגרת תערוכת MEDICA לציוד רפואי.

 

כ-2.5 מיליון איש מתים בכל שנה כתוצאה מאירועיי חירום רפואיים בטרם הגיעם לבית החולים. איכות חייהם של מיליונים אחרים, שאינם מתים, נפגעת כתוצאה מהאירוע והם נזקקים לסעד רפואי. למעלה מ 70% ממקרי החירום טרום בתי החולים הם מקרי חירום לבביים ונשימתיים, אך הסיכוי להימצאות פראמדיק או רופא בדקות הקריטיות קטן מאוד.

 

חברת אינוויטק (Inovytec) מדיקל הישראלית פיתחה את המכשיר הטכנולוגי-רפואי SALI, שנועד לספק מענה ראשוני אפקטיבי ומציל חיים גם בידי אדם שאינו מגיש עזרה ראשונה מקצועי. המכשיר, שנמצא בתהליך הכרה בינלאומי כמכשיר הדור הבא ברפואת חירום, הוצג בביתן הלאומי הישראלי בתערוכת מדיקה לציוד רפואי, המשותף למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ולמכון היצוא.

 

במסגרת התערוכה, שהתקיימה בדיסלדורף, גרמניה, בנובמבר 2013, יזמה הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בביג'ינג את המפגש בין נציגי חטיבת המדיקל של ענקית האלקטרוניקה הסינית האייר (Haier) לבין נציגי חברת אינוויטק מדיקל. בעקבות החיבור, נחתם לאחרונה הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין החברות.

 

חברת האייר, המתמחה במוצרים לצרכן הביתי, תספק לרוכשי המכשירים חלפים מתכלים (מסכה, מדבקות א.ק.ג וכד) וכן שירותי שרת (ענן/פיזי) בתקשורת עם מוקד החירום המרוחק.

 

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה הישראלי בבייג'ינג אלירן אלימלך: "בהתאם לתכנית החומש, ובהמשך לקריאת הממשלה הסינית לחברות הגדולות בסין לפעול בתחום הרפואי, לפני כשלוש שנים פתחה האייר את חטיבת המדיקל. האייר ידועה כמי שמעודדת חדשנות והזדמנויות תוך מיקוד ביתרון היחסי של מוצרים לצרכן הביתי. זה לא שיתוף הפעולה הראשון של האייר עם חברה ישראלית; קדם לכך שיתוף הפעולה עם שטראוס משנת 2011".

 

אנג'לה רבינוביץ', מנהלת ענף מדעי החיים במכון היצוא: "ענף הציוד והמכשור הרפואי בישראל הולך ומתפתח. החברות הישראליות, משחקות תפקידי מפתח בשוק המכשור הרפואי ומצליחות להוביל בתחום מבחינת חידושים טכנולוגים ופיתוחים פורצי דרך".

 

מנכ"ל אינוויטק אודי קנטור: "המטרה של אינוויטק היא להנגיש בכל מקום מכשירים מצילי חיים, שהינם קלים מאוד להפעלה ויעילים גם למי שאינו פראמדיק או רופא. המכשיר שפיתחנו מאפשר הצלת חיים בדקות הראשונות הקריטיות של מקרי חירום לבביים ונשימתיים, ומאפשר תקשורת נתונים בזמן אמת עם מוקד רפואי. אנו מאוד שמחים וגאים על שיתוף הפעולה האסטרטגי, שהושג בסיוע הפעילות המאומצת של הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בבייג'ינג ומכון היצוא הישראלי.

 

"קיבלנו פניות מאירופה, אוסטרליה, ברזיל, טיוואן, יפן וארצות הברית, אך בשלב ראשון, יוצבו המכשירים בלמעלה מ-900 אלף מרכזים רפואיים קהילתיים בסין ויסייעו במענה במקרי חירום לבביים ונשימתיים. המכשירים יהיו בתקשורת עם מחלקות טיפול נמרץ בבתי החולים, שישמשו כמרכז תקשורת ותמיכה ברפואה דחופה. בשלב השני, הכוונה שהמכשירים ייכנסו למוסדות חינוך, מרכזי קניות, מקומות עבודה גדולים, אמצעי תחבורה וכדומה".

 

יצוין כי ב-12 נובמבר, תיפתח בגרמניה תערוכת הטכנולוגיות הרפואיות הבינלאומית 2014 MEDICA, התערוכה המובילה באירופה ומהגדולות והחשובות בעולם. בתערוכה צפויים לבקר מעל ל-132 אלף אורחים מלמעלה מ-120 מדינות ו- 4,641 מציגים מ- 66 מדינות ברחבי העולם.

 

מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מקימים בתערוכה ביתן לאומי בהשתתפות כ-50 חברות ישראליות, שיציגו מגוון טכנולוגיות בריאות חדשניות ופורצות דרך שצפויות למשוך לביתן קהל רב מהעולם.  

 

על פי נתוני מכון היצוא, בסיכום מחצית ראשונה של שנת 2014 הגיע היקף יצוא הציוד והמיחשוב הרפואי מישראל לכ-926 מיליון דולר, עליה של כ- 6%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2013 הסתכם יצוא הציוד הרפואי בכ-1.8 מיליארד דולר, עלייה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.